Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den,
dnes odpoledne 13.5.2022jsem při placení uplatnil lístek na zálohované obaly ( Lahve v hodnotě 181Kč). Obsluha pokladny mi pouze sdělila že je již neplatný a není možno jej použít. Lístek na vratné obaly byl vystaven v unoru 2022a na kuponu je uvedeno, že má být uplatněn do 45 dnů,cehoz jsem si samozrejme nevsiml.
Bez ohledu na tuto informaci je zřejmé, že se jedná o bezdůvodné obohacování, kdy vykupující získal finance od výrobce za obaly, ale ty již nepředal zákazníkovi.
Chápu, že systém nezvládne zpracovat automaticky více než 45 cyklů, ale předpokládám, že Kaufland dostává svodku o kódech a platbách, které nebyly provedeny a uplatněny, jinak by se vystavoval postihu ze strany FÚ v případě kontroly. Takže nechápu, proč při reklamaci tohoto postupu na recepci prodejny v Hradci Králové mi bylo sděleno pouhé "nemůžeme". Toto je pouze manuální operace pro kterou mají mít opravnění, navíc podpořená důkazem - kuponem.
Nesouhlasím s tím, že není lístek již uplatnitelný, asi jako kdyby faktura nebyla proplatitelná po datu splatnosti.
Nejedná se o částku, ale o možné množství případů a budoucí předcházení tomuto.
Vraceni pozadovane castky,proti kuponu!
|
Tweet |
Domníváme se, že v uvedeném případě se proplácení řídí smluvními (nikoliv zákonnými) podmínkami, přičemž o podmínce uplatnění je, dle našeho názoru, spotřebitel poučen dostatečně (tato informace je vytištěna na kuponu, jak uvádí sám spotřebitel).
Domníváme se, že tedy nedochází k bezdůvodnému obohacení, neboť tyto podmínky nejsou nepřiměřené a zákazník je řádně poučen.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.