Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nákup na soukromou osobu přes internet s osobním vyzvednutím na pobočce. Jednalo se o tiskárnu EPSON WorkForce WF-7710DWF se startovacími náplněmi. Po roce a půl používání se tiskárna rozbila. K problému došlo při zavádění nové černé náplně tiskárnou. Reklamace byla vyřízená, nicméně tiskárna po zapnutí znovu nebyla schopna vyčistit tiskové hlavy a vydávala hlasité nepřirozené zvuky. Do opravy byla předána znovu následující den po vyzvednutí, s plnou černou tiskovou náplní (100%) spolu s ostatními třemi barevnými náplněmi (každá více jak 50%). Všechny náplně byly originální EPSON. Druhá reklamace byla tentokrát vyřízená formou dobropisu, jelikož potřebné náhradní díly se již nevyrábí. Tiskárna není již v prodeji, nevyrábí se. Snažil jsem se s reklamačním oddělením dohodnout na kompenzaci s tím, že je pro mě nepřijatelné, aby mi náplně vraceli. Jelikož jsou již nepoužitelné a nemám je kam nainstalovat. V poslední zprávě jsem byl informován, že si náplně mohu vyzvednout na pobočce. Servis jim je zaslal zpět. Cena nových náplní je v současnosti min. 2800 Kč s DPH. Kupoval jsem náplně do tiskárny na firmu všechny čtyři dne 22.6.2021 za cenu 3000 Kč s DPH (1100 Kč černá, 1900 Kč barvy) a následně černou 29.11.2021 za cenu 1200 Kč s DPH.
Epson C13T27914012 27XXL, Epson C13T27154012 27XL Multi-pack C/M/Y
Navrácení náplní je pro mě nepřijatelné a žádám kompenzaci ve formě finanční náhrady se zohledněním plnosti náplní. Celkem tedy 2000 Kč.
|
Tweet |
Domníváme se, že v uvedeném případě by mělo být možné vrátit nerozdělané náplně, jestliže jsou použitelné (byly skladovány v souladu s návodem apod.). U rozdělaných náplní je situace složitější, neboť jsou pro prodávajícího (pravděpodobně) neprodejné. Protože je však spotřebitel chce vrátit z důvodu porušení povinností podnikatele u jiného produktu, mohla by se jejich cena (resp. určitá část) projevit ve zmíněném dobropisu. Dalším důvodem pro navrácení částky (resp. její určité části) je nemožnost dalšího využití (není ani možné koupit stejnou tiskárnu).
Z výše uvedeného se domníváme, že by prodávající měl ceny náplní kompenzovat, nemusí to však být v poměrné výši a může to být například i formou slevy na další nákup, jestliže by spotřebitel s takovou kompenzací souhlasil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.