Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den. Synovi a jeho přítelkyni jsem koupila před covidem v roce 2020 vstupenky na tuto skupinu. Koncert byl následně přeložen na 10.5. 2022. Zaplacená částka je cca 3.800,- Kč, což je pro mě poměrně velká částka, byl to vánoční dárek. E-maily od společnosti stále chodily, že koncert stále platí, ať se těším na zážitek atd. Poslední přišel dva dny před koncertem. Syn s přítelkyní jeli 250 km do Prahy vlakem, kde jim v 19.30h. v O2 aréně slečna nebo paní sdělila, že jsou vstupenky neplatné a že jsme měli vědět, že Viagogo jsou podvodníci. To jsem samozřejmě v nejmenším netušila. Takže mě velmi mrzelo jejich zklamání. Za téměř poslední peníze si oba koupili vstupenky až pod střechu, 1.290,- Kč za kus. Tato společnost mě velmi zklamala, zkoušela jsem je kontaktovat telefonicky i emailem, bohužel anglicky neumím a i v Česku byl rozhovor se záznamníkem pouze v angličtině. Ráda bych svoje peníze dostala zpět.
Vstupenky na skupinu One Direction, cena 135,16 Euro
Vrácení částky za neplatné vstupenky
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít [dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku].
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání platných vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil.
Jestliže spotřebitel platil kartou, může kontaktovat banku s žádostí o tzv. "chargeback". Zpravidla je nutné doložit komunikaci se společností, avšak nevíme, zda tato společnost se zákazníky komunikuje (dle popisu to není příliš pravděpodobné). Možnost kontaktování by měla být zde: http://www.viagogo.com/contactus.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.