Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
po roce využívání internetu byl měsíční paušál u UPC navýšen. Rozhodla jsem se tedy smlouvu neprodloužit. Operátor mi po telefonu nabídl věrnostní program na další rok, s tím, že za modem již nebudu platit a přechází po roce placení měsíčního poplatku za pronájem do mého vlastnictví. Byl mi nabídnut tarif za 398 Kč, údajná reálná cena tarifu je 537 Kč.
Jelikož jsem věděla, že se budu v polovině roku stěhovat, zjištovala jsem podmínky převodu smlouvy. Byla jsem ujištěna, že smlouvu si mohu přenést do nového bydliště, případně mohu za stejných podmínek přenést tarif na nového nájemce. Nyní ale nastal problém: UPC v místě nového bydliště nemá pokrytí. A nové nájemnici odmítají převod smlouvy za stávajících podmínek - tvrdí že převod je možný ale za mnohem vyšší cenu, kt. seřídí aktuální cenou dané služby na trhu, cca 600 Kč/měsíc. O žádný převod se tedy nejedná, bude uzavřena nová smlouva s nájemnicí. Pokud bych chtěla službu vypovědět, musím doplatit 200 Kč měsíčně za každý měsíc věrnostního programu, tedy celkem 7x200Kč, tzn. 1400 Kč. Dohadování s UPC trvá již tři měsíce, modem samozrejme požadují na mé náklady vrátit. podotýkám, že jsem nepodepsala žádnou smlouvu, ani mi poté UPC nezaslalo mejlem ani poštou jakékoli podmínky, název tarifu, prostě nic... Vůbec netuším, na základě čeho si účtují částku 200 Kč/měsíc. Navíc poskytli nepravdivé informace ohledne modemu a případného převodu tarifu za stejných podmínek.
UPC Fiber 40Mb/s internet
Převod služby za stávajících podmínek, neúčtování poplatku 200 Kč při výpovědi smlouvy.
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích v případě ukončení smlouvy na dobu určitou před uplynutím doby, na kterou je smlouva uzavřena, nesmí být výše účtované úhrady v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna pětina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud je smlouva uzavřena prostředky komunikace na dálku, je podnikatel podle § 63 odst. 9 daného zákona povinen bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout spotřebiteli informace o smlouvě podle odstavce 1 písemně, a to v elektronické nebo listinné formě. Lhůta pro odstoupení spotřebitele od smlouvy nebo její změny pak začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací. Jestliže tedy spotřebitelka tyto informace uvedeným způsobem dosud neobdržela, může stále od smlouvy odstoupit v souladu s § 1829 občanského zákoníku.
V případě odstoupení od smlouvy uhradí spotřebitel pouze plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Pokud jde o pronajaté zařízení, je podle obchodních podmínek společnosti UPC Česká republika, s.r.o., nutné je vrátit do 7 dnů po ukončení smlouvy na uvedenou adresu distribučního skladu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.