Společnost


Slavia pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#57637Výpověď dohodou je odmítána

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.05.2022, před 3 lety

Petr Ježek

Znění stížnosti

Kromě standardních podmínek výpovědi pojistné smlouvy existuje zákonná možnost výpovědi dohodou. Slavia Pojišťovna raději riskuje negativní reference o svém přístupu ke klientům než aby raději klientovi vyhověla. Vím že na dohodu musí být dva, ale také vím, že strana odmítající výpověď pojistné smlouvy, která není zatížena dluhem pojistníka z důvodu zcela bezdůvodně nadměrného zvyšování pojistného bez řádného avíza riskuje propad poptávky po jejím pojištění. Bezrizikoví klienti nejsou dojné krávy, to si naštěstí uvědomuje konkurence.


Produkt

Povinné ručení při maximálním bonusu a trvalé bezrizikovosti je pojišťovnou vnímáno jako snadný výdělek, nikoli jako cenově příznivá beznákladová zákonem vynucená služba klientům.


Požadované řešení

Okamžitá výpověď dohodou u všech mých vozidel.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2022 09:53, před 3 lety

Dohoda je dvoustranné právní jednání. V tomto případě by byla uzavřena mezi podnikatelem a spotřebitelem.

Výpověď je jednostranné právní jednání. Může ho adresovat podnikatel spotřebiteli, stejně tak spotřebitel podnikateli. Důležité je, aby byly splněny smluvní nebo zákonné důvody, pro které je možné výpověď zaslat. Je-li výpověď oprávněná (tzn. založená na smluvních nebo zákonných důvodech) a řádně provedená (tzn. zaslaná na adresu podnikatele, srozumitelná a přiřaditelná ke konkrétnímu spotřebiteli), není potřeba, aby ji druhá strana akceptovala či schválila.

Výpověď dohodou proto z logiky věci neexistuje. Buď závazek končí oprávněnou jednostrannou výpovědí, nebo závazek končí dvoustrannou dohodou.

Z jednoho místa stížnosti plyne, že pojišťovna patrně přistoupila k jednostranné změně pojistných podmínek. Takový postup není nezákonný, je však nutné dodržet předepsaná pravidla. Zejména je nutné
- (i.) spotřebitele včas (§ 2786 občanského zákoníku) a adresně (dopisem, případně i SMS či e-mailem, jestliže tyto údaje spotřebitel poskytl společnosti jako kontaktní) informovat o blížících se změnách, dále
- (ii.) spotřebiteli umožnit zvýšení odmítnout a
- (iii.) z tohoto důvodu závazek bez postihu ukončit.

Orgánem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů z neživotního pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., na kterou se lze v případě trvajícího sporu obrátit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2022 12:45, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.