Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Kromě standardních podmínek výpovědi pojistné smlouvy existuje zákonná možnost výpovědi dohodou. Slavia Pojišťovna raději riskuje negativní reference o svém přístupu ke klientům než aby raději klientovi vyhověla. Vím že na dohodu musí být dva, ale také vím, že strana odmítající výpověď pojistné smlouvy, která není zatížena dluhem pojistníka z důvodu zcela bezdůvodně nadměrného zvyšování pojistného bez řádného avíza riskuje propad poptávky po jejím pojištění. Bezrizikoví klienti nejsou dojné krávy, to si naštěstí uvědomuje konkurence.
Povinné ručení při maximálním bonusu a trvalé bezrizikovosti je pojišťovnou vnímáno jako snadný výdělek, nikoli jako cenově příznivá beznákladová zákonem vynucená služba klientům.
Okamžitá výpověď dohodou u všech mých vozidel.
|
Tweet |
Dohoda je dvoustranné právní jednání. V tomto případě by byla uzavřena mezi podnikatelem a spotřebitelem.
Výpověď je jednostranné právní jednání. Může ho adresovat podnikatel spotřebiteli, stejně tak spotřebitel podnikateli. Důležité je, aby byly splněny smluvní nebo zákonné důvody, pro které je možné výpověď zaslat. Je-li výpověď oprávněná (tzn. založená na smluvních nebo zákonných důvodech) a řádně provedená (tzn. zaslaná na adresu podnikatele, srozumitelná a přiřaditelná ke konkrétnímu spotřebiteli), není potřeba, aby ji druhá strana akceptovala či schválila.
Výpověď dohodou proto z logiky věci neexistuje. Buď závazek končí oprávněnou jednostrannou výpovědí, nebo závazek končí dvoustrannou dohodou.
Z jednoho místa stížnosti plyne, že pojišťovna patrně přistoupila k jednostranné změně pojistných podmínek. Takový postup není nezákonný, je však nutné dodržet předepsaná pravidla. Zejména je nutné
- (i.) spotřebitele včas (§ 2786 občanského zákoníku) a adresně (dopisem, případně i SMS či e-mailem, jestliže tyto údaje spotřebitel poskytl společnosti jako kontaktní) informovat o blížících se změnách, dále
- (ii.) spotřebiteli umožnit zvýšení odmítnout a
- (iii.) z tohoto důvodu závazek bez postihu ukončit.
Orgánem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů z neživotního pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., na kterou se lze v případě trvajícího sporu obrátit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.