Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.2.2022 jsem přistoupil se společností Společnost FP PRO, s.r.o. k vrácení vstupného (bylo nutné do 28. 2. 2022) ve výši 80% ceny zakoupených vstupenek na akci SMOKIE – THE SYMPHONY TOUR. Vrácení vstupného mělo proběhnout do 28.2.2022. Doposud by peníze nebyly zaslány a společnost Společnost FP PRO, s.r.o. přes opakovanou email. urgenci nikterak nereaguje.
Původní termín konání akce: původní datum 7.11.2020, Praha, následně bylo 2x přesunuto a nakonec zcela zrušeno.
SMOKIE - The Symphony Tour 2022 (původní datum 7.11.2020, Praha)
Vrácení vstupného, tzn. 2x 990 CZK, tzn. 1 980 CZK. (Původní dohoda byla na vrácení 2 x 990 x 0,8 = 1 584 CZK, ale tu protistrana nedodržela).
|
Tweet |
Protože došlo k dohodě mezi spotřebitelem a společností, nebudeme se zabývat předchozí situací.
Jestliže se společnost zavázala k plnění do určitého data, je povinna to dodržet. Pokud tak neučinila, je vhodné ji k plnění vyzvat (což spotřebitel učinil). Protože společnost stále nereaguje, může spotřebitel využít institutu "předžalobní výzvy" dle § 142a občanského soudního řádu, kterou je možné vyzvat podnikatele k plnění.
Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že společnost zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.