Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 11.5.2022 jsem uzavřela smlouvu na O2 Profi mimo pobočku O2. Následující den mi volala asistentka obchodního zprostředkovatele, který se mnou uzavíral smlouvu, aby se mnou vyřešila přenos čísel od Tmobilu. Zažádala o přenos čísel a asi za hodinu mi volali z Tmobilu a nabídli mi lepší podmínky. Přenos čísel se tím zrušil a pan zprostředkovatel mi psal email, že k tomu přenosu musí dojít pod pokutou 5000 kč za každé číslo. Napsala jsem mu tedy že chci odstoupit od smlouvy do 14 dnů. Od té doby se neozval. Volala jsem na zákaznickou linku tam mi řekli že když už jsem to jednou podepsala tak oni na to mají právo. Psala jsem jim na FB a tam mi také přišla odpověď:
''Je mi velice líto, že to takto vnímáte, ale Vy jste smlouvu podepsala. Tato závazná nabídka v tomto případě hovoří jasně:
Zavazujete se sdělit O2 platné číslo výpovědi opouštěného poskytovatele (ČVOP)
nebo ověřovací kód účastníka (OKU), potřebné pro přenesení telefonního čísla,
nejpozději do 30. dne od podpisu této dohody o poskytování služby, dále ukončit
smluvní vztah s opouštěným poskytovatelem a poskytnout veškerou nezbytnou
součinnost (včetně povinnosti strpět svoji identifikaci ve smyslu VP O2) tak, aby
mohlo dojít k aktivaci telefonního čísla v síti O2 nejpozději ve lhůtě shora uvedené
nebo do konce platnosti sděleného ČVOP/OKU, a v době platnosti tohoto ČVOP/
OKU na jeho základě přenést telefonní číslo a aktivovat jej v síti O2. Porušíte-li tento
závazek k přenesení čísla (zejm. nedodáte ČVOP/OKU, dodáte ČVOP/OKU neplatné,
neumožňující přenesení čísla či následně odmítnuté opouštěným poskytovatelem,
neukončíte včas smluvní vztah s opouštěným poskytovatelem nebo jinak zabráníte
přenesení čísla nebo jeho aktivaci v síti O2), je O2 oprávněna od Vás požadovat
paušální odškodnění ve výši 5 000,- Kč za každé jednotlivé porušení shora
uvedeného závazku přenesení každého jednotlivého čísla; takto stanovené
odškodnění nezahrnuje DPH a případná daň bude k němu připočtena, pokud to
požadují právní předpisy, ve výši jimi stanovené. Odškodnění je splatné do dvaceti
(20) dnů od doručení faktury účastníkovi, nestanoví-li v ní O2 pozdější den
splatnosti.
Mrzí mne to, ale O2 Je v tomto případě oprávněna Vám účtovat pokutu pro porušení tohoto závazku. Nicméně, v tento moment Vám nebylo zatím nic vystaveno a služby u nás nebyly aktivovány.
A co moje právo na odstoupení od smlouvy do 14 dní , když je uzavírána mimo obchodní prostory O2.
O2 PROFI
Ukončení smlouvy ve lhůtě 14 dní bez sankce
|
Tweet |
Ke smluvním pokutám:
Pro platnost smluvní pokuty ve vztazích B2C (podnikatel se spotřebitelem) je nutné naplnění několika podmínek, aby smluvní pokuta byla platná.
Je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11) - smluvní pokuta tedy musí být přímo ve smlouvě.
Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě, z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011).
A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (praxí stále nepřekonaný rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).
Z popisu stížnosti se domníváme, že poslední bod nebyl splněn a smluvní pokuta sankcionuje výkon zákonného práva spotřebitele. Dle našeho názoru (založeného na jednostranném popisu situace), by se tedy ke smluvní pokutě nemělo přihlížet.
K možnosti odstoupení ve 14denní lhůtě:
U smluv uzavřených mimo obchodní prostory podnikatele, má spotřebitel obecně právo na odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě bez udání důvodu. Zákon stanovuje několik výjimek, kdy odstoupení možné není (§ 1837 občanského zákoníku), avšak z popisu nevyplývá, že by se jednalo o některou z těchto situací.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
vše rádi prověříme.
Napište nám, prosím, na adresu info@o2guru.cz Vaše IČO a popřípadě také číslo objednávky, abychom mohli prověřit detail nabídky a zákaznického účtu.
S pozdravem a přáním úspěšného dne
Jakub Šupol
Guru pro Social Media, O2 Czech Republic a.s.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.