Společnost


Comgate a.s.

Počet nahlášených stížností:382
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 33 stížnostech.

#57665Neoprávněné stržení platvy od společnosti Brain- Teacher

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.05.2022, před 3 lety

Ludmila Pospíšilová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dostala jsem fakturu od Vodafonu, kde mám strženou neoprávněnou platbu z čísla 90302.
Na Vašich stránkách jsem se dočetla, že jste stejnou stížnost řešili již v minulém roce. Proto jsem poslal reklamaci dle vašeho návodu
firmě ComGate payments s tímto zněním:

Reklamuji neoprávněné stržení platby od společnosti Brain – Teacher, kterou jsem si neobjednala.
Ve vyúčtování Vodafonu je to vedeno na mém tel. čísle 775 070 787 jako platba třetím stranám.
Na stránkách D testu jsem se dočetla, že tato firma podobné praktiky prováděla již v minulém roce.
Žádám tedy o zablokování plateb z čísla 90302 a současně vrácení částky podle vyúčtování Vodafonu – v hodnotě 495 Kč
(celkem 5 plateb).

Viz odkaz z D testu:

https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/50842/podvodne-jednani-neopravnene-nauctovany-poplatek

Nic jsem si neobjedala a přesto mi chodí z telefonního čísla 90302099 SMS zprávy se zněním:

„Cena zprávy 99 Kč s DPH za službu Brain-Teacher. Pro zrušení posli SMS ve tvaru STOP BRAIN na číslo 90302. Více info posli SMS HELP
na 90302.“

Nechápu, jak je něco takového v našem státě možné. Prosím tedy o pomoc s vyřešením mého problému.

S pozdravem

Mgr. Ludmila Pospíšilová-Apro
Líšná 116
75115 Líšná
Tel. 775 070 787
e-mail: apro@apro-reklama.cz
www.apro-reklama.cz


Požadované řešení

Vrácení částky 495 Kč a zablokování plateb z čísla 90302.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 13:59, před 3 lety

Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Přestože stěžovatelka uvedla své IČO, budeme z výše uvedeného důvodu předpokládat, že v tomto vztahu jedná jako spotřebitelka.

Předně spotřebitele upozorňujeme, že společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).

Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.

Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že poskytovatel služby porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.

Z důvodu předběžné opatrnosti je možné požádat operátora o zablokování těchto plateb. Tím však závazek (v případě, že existuje) nemusí zaniknout. Reklamace by poté měla směřovat spíše za prodávajícím a ne za zprostředkovatelem (kterým je ComGate Payments), který však může poskytnout kontaktní údaje prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2022 13:02, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.