Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Při vyúčtování za duben 2022 se mi účtuje platba třetí straně, kterou jsem neprovedla. Přišla mi zpráva od kamarádky z FCB, která se mnou komunikovala jako vždy, oslovovala mě, komunikovala se mnou, a chtěla po mě kódy, které mi posílala přes FCB, že soutěží a zadala tam mé tel. číslo. Po cca 3. zprávě mi to začalo být divné, a zavolala jsem jejímu manželovi, který mi sdělil, že kamarádka určitě nic takového nehraje. Jsem si vědoma všech hrozeb, které v dnešní době na internetu hrozí, a dávám si pozor na všechny možné druhy znaků podvodů (nabídky sexu, špatná mluva českého jazyka, překlepy, chyby, nesmyslné žádosti o kliknutí na odkazy apod.) Celý incident se odehrál 28.4.2022 cca po 15:00.
nejedná se o nákup produktu, ale o zneužité mého tel. čísla
Z faktury za 04/2022 odstranit platby třetím stranám
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, může jej reklamovat přímo u operátora. V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
S ohledem na skutečnosti uvedené v popisu je však možné, že objednávka provedena byla (zneužitím osobních údajů) a společnost by tak tyto platby nemusela vrátit (resp. nemusela by mít možnost). Jestliže se spotřebitelka domnívá, že došlo k podvodu, může se také obrátit na Policii ČR. V případě, že došlo ke zneužití osobních údajů je možné kontaktovat také Úřad pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/podatelna-uradu/os-1006).
Dobrý den, paní Hejzlarová, je mi líto pokud došlo k zneužití Vašeho telefonního čísla. Bohužel není technicky možné, abychom poznali, zda se jedná o objednávku služby, kterou jste učinila s vědomím, že ji chcete využít, nebo o podvod. Proto je v rámci zabezpečení veškerých bezhotovostních transakcí, potřeba každou takovou transakci potvrdit zadáním bezpečnostního kódu, který zákazníkovi přijde v SMS (v ní se uvádí, že se platba zahrne do výdajů za telefonní číslo, na které byla doručena s upozorněním, aby jeho uživatel nesděloval kód třetím osobám). Jestliže však reklamovaná služba byla využita, není možné řádně vyúčtovaný poplatek odečíst.
Naše společnost službu neposkytuje, pouze umožňuje službu „Platby třetím stranám“ využít. Také v některých případech požadavek odesílá sama aplikace. V tomto případě mohlo dojít k odsouhlasení podmínek pro tento krok. Mrzí mě, ale toto není možné z naší strany nijak ověřit. Pokud máte zájem předejít podobným situacím je možné, ve Vaší samoobsluze na http://muj.vodafone.cz, platby třetím stranám zablokovat. Skutečně mě velmi mrzí, že Vám nemohu poskytnout příznivější informaci. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.