Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této společnosti (pobočka Plzeň, Slovanská ul.) jsem si po zvážení všech dalších nabídek do novostavby RD objednal externí rolety. Obchodní zástupce této společnosti p. P. působil solidně a vypadalo to, že vše řeší s největší péčí. Před vlastní montáží se i byl podívat v místě stavby, aby minimalizoval rizika a posoudil připravenost i okolí, jelikož jsem z původních externích žaluzií z důvodu návětrné a klimaticky zatěžované strany domu, kde jsem stínění chtěl zřídit, musel přejít k roletám, které mi místo žaluzií byly p. P. doporučeny.
Ač jsem od začátku upozorňoval na precizní práci, ptal se i na dodatečná těsnění, samotnou montáž provázely velké problémy – rolety nebyly kompletní, speciálně lakované lišty poškrábané, boxy neměly správně umístěné díry na kabeláž, lišty a boxy v některých částech nepřilnuly k rámu okna, kudy hrozilo zatékání, jedna z lišt byla chybou řemeslníka seříznuta obráceně, takže na místě museli převrtávat připravené otvory. Řemeslníci navíc poškrábali nové parapety, když sejmuli ochranný polystyren a fólie, které jsem v době, kdy přijeli, ještě na poslední parapet umisťoval.
V průběhu montáže však byly tyto ochranné prvky celé sejmuty, zřejmě proto, aby mohly být namontovány vodicí lišty, nicméně k jejich montáži stačilo sejmout (odlomit) jen kousek polystyrenu v rozích parapetů. Na parapetech byly otisky bot a škrábance zřejmě po odkládání nářadí.
Vzhledem k tomu, že samotná montáž probíhala v odpoledních hodinách a skončila po sedmé večer, kdy byla tma, poškození parapetů i vizuálních vad na roletách jsem si všiml až dva dny poté, kdy na stavbu přišli další řemeslníci jiné firmy a na sejmuté ochranné prvky upozornili, aby mohli ve pokračovat ve své práci na izolaci domu.
Okamžitě jsem telefonicky kontaktoval obchodního zástupce, který mě požádal o nafocení a zaslání fotek, aby mohl situaci řešit. Kopii e-mailu s popisem jsem poslal i jednateli firmy, který mail přijal, ale zareagoval na něj až po cca 21 dnech.
Během těchto 21 dní, kdy mě ani nenapadlo, co bude následovat, jsem s obchodním zástupcem mj. řešil dokončení montáže, protože kromě chybějících špuntů po navrtání vodících lišt chyběly i zarážky na manuálně ovládaných roletách, které byly z důvodu nedokončené montáže nepoužitelné. Kvůli této nekompletní montáži, zejména chybějícím špuntům, jsem musel dva dny pozastavit další, navazující práce (fasáda), naštěstí bez finančních nákladů, a čekat na dodání špuntů, aby mohlo dojít k zakrytí izolačními deskami.
Vedle tohoto jsem i zjistil, že dvě vodicí lišty byly namontovány šikmo, kdy na rámu okna dostatečně neseděly a hrozilo, že touto skulinou bude zatékat pod fasádu. Když mi byly dodány obchodním zástupcem chybějící špunty, pod jeho dohledem jsem si SVÉPOMOCNĚ obě lišty demontoval, podložil a srovnal tak, aby k rámu přilnuly. Obchodní zástupce p. P. mi asistoval.
Po finálním dokončení rolet, které se protáhlo z plánovaného dne na cca 14 dní, mi pan jednatel konečně odepsal, ovšem s tím, že k žádnému poškození nedošlo, že ani nemohou dodat špunty na zakrytí děr v lištách, protože jsem lišty již zakryl (přitom špunty již dávno dodány byly, ale obchodní zástupce toto zřejmě z důvodu nějakých postihů zamlčel), a že děkuje za spolupráci a věc považuje za uzavřenou.
Jednateli jsem toto rozporoval, neboť po výslechu pouze svých zaměstnanců měl nepravdivé informace, což svědčí o tom, že neměl zájem přímo se mnou jako zákazníkem ani na místě cokoliv řešit, a o věc se i přesto, že jsem vše zdokumentoval, popsal a že i obchodní zástupce na místě poškození parapetů přes svědkem uznal (sám si jej nafotil), nezajímal.
Po jednateli jsem chtěl finanční kompenzaci na opravu poškozených parapetů, které nebyly zrovna levné (14 tis. Kč), ale jejich přelakování je záležitost pár tisícovek. Nicméně toto jednatel zamítl, přestože jsem upozornil, že věc budu dále řešit s příslušnými institucemi, jelikož fotodokumentaci i svědky mám. Jednatel mi pohrozil, že se z mé strany jedná o nátlak a že se budou také bránit soudní cestou. Tím byla komunikace ohledně poškození parapetů zaměstnanci firmy Univers Tech skončena.
Po měsíci aktivního používání rolet však došlo u jedné, elektronicky ovládané, k závadě – roleta se v mrazech, kdy byla přes den schována v boxu, při běžném požadavku na stažení (stiskem tlačítka) vyrolovala do boxu. Reklamaci jsem zaslal dne 28. 12. na e-mail společnosti, 5. 1. mi bylo odpovězeno, že věc byla předána dál, 9. 1. mě kontaktoval servisák, že jeho kolega je na dovolené a přijedou tedy za týden, v sobotu 17. 1. Tři týdny jsem tedy nemohl roletu k účelu, ke kterému byla pořízena.
Servisáci po otevření boxu zjistili, že se roleta uvnitř boxu utrhla – dvě lišty měly pootevřené zámky a nešly již znovu použít. Roleta je tedy o dvě lamely zkrácena, poškozené a částečně zdeformované lamely odvezeny s tím, že budou vyrobeny a namontovány nové.
Po této opravě jsem písemně požadoval vystavení protokolu o prodloužení záruky po dobu, co rolety nebyly použitelné, stejně jako vyjádření k technické závadě. Jelikož jsem ani po pěti dnech (od 21. 1. 2015) neobdržel žádnou reakci, dne 26. 1. 2015 jsem žádost urgoval. O den později jsem obdržel e-mail s vyjádřením, že rolety nebyly používány v souladu se čtyřbodovým návodem, kde se v posledním bodě píše: "V zimě se může stát, že se na roletách usadí námraza. V takovém případě rolety nepoužívejte. Mohlo by dojít k poškození rolet a motorů." Dále ve vyjádření stojí, že k poškození, resp. utržení dvou posledních lamel (které jsou při stažení i vytažení vždy schovány v boxu), došlo v důsledku námrazy, a proto se nejedná o vadu, nýbrž o mechanické poškození, které mi příště bude účtováno. Nevím, jestli byl pan jednatel opět mylně informován, ale k tomu utržení lamel došlo při požadavku o vyrolování z boxu, nikoliv při požadavku o schování, tj. v tlaku, nikoliv tahu. Návod řeší námrazu v ploše, tj. při vyrolování z boxu, ovšem zamrznutí uvnitř boxu je z hlediska běžného užívání předem nedetekovatelné (do boxu nevidím, nemohu tedy zjistit, zda je uvnitř námraza, nebo ne). Tuto situaci jsem tudíž nemohl nijak ovlivnit. Roleta se prostě z boxu nerozbalila, motor se protáčel naprázdno.
Když jsem poptával venkovní stínění, zvažoval jsem dvě možnosti s tím, že jsem preferoval venkovní žaluzie. Po diskuzi s p. P., kdy jsem mj. popsal lokalitu a klimatické poměry místa montáže, mi žaluzie nebyly doporučeny, a to hlavně proto, že na návětrné straně by musely být téměř stále schované. Byl jsem ujištěn, že rolety jsou pro tyto účely vhodnější. Nicméně se ukazuje, že p. Průcha opomněl zvážit či zmínit, že v zimě je používání rolety problematické, že mohou na této straně domu, kterou si před vlastní nabídkou prohlédl, hrozit námrazy. Existují totiž motory, které mají pojistku proti překážce, a to i proti zamrznutí, kdy motor jednoduše vypne. Vzhledem k výše uvedenému a i k podaným informacím p. P. bych očekával, že nabídne lepší, i když dražší variantu. Jelikož jsem z podobných důvodu nešetřil ani na navýšení zateplení či dražších oknech, neměl bych problém ani s pořízením lepších motorů, pokud bych o tomto technologickém řešení předem věděl.
Zkrácená roleta prozatím funguje, nicméně se obáváme, že opět nebudeme schopni detekovat námrazu uvnitř boxu a dojde opět k poškození.
Svou zkušenost s montáží, kdy jsme nejprve řešili poškození parapetů, jsem po zamítavém přístupu pana jednatele zveřejnil na serveru Firmy.cz jako běžnou zkušenost. Jako odpověď na mou zkušenost se objevilo lživé tvrzení, že po firmě chci vrátit všechny peníze a za poškození parapetů mohou řemeslníci, kteří přišli poté, což samozřejmě není pravda.
Zkušenost s reklamací a poškozením rolety po měsíci používání zveřejňuji poprvé. Konstatování, že k poškození je způsobeno zamrznutím, nebylo provedeno na místě při opravě, kdy servisní technici nedokázali závadu posoudit, ale poškozené lišty byly posouzeny vzdáleně jednatelem, kde už, dle mého názoru, přesnou příčinu kromě vady materiálu zjistit nelze. Do dnešního dne jsem ani neobdržel vyjádření k tomu, jak lze předejít k námraze v boxu. Zároveň jsem žádal vyjádření, proč mi nebyly nabídnuty lepší motory s pojistkou, pokud to místo používání vyžaduje, ale to také zůstalo bez odpovědi.
4 ks externích rolet, vyráběno na míru (2x elektrický pohon, 2x manuální)
- finanční kompenzace za poškozené parapety (svědecké výpovědi i fota mám), náklady budou řešit s firmou, která parapety dodávala
- vyjádření k předcházení námraze v boxu (viz poslední odstavec)
- vyjádření k tomu, proč mi nebyla nabídnuta varianta s ochranou proti námraze
- návrh na řešení vzniklé situace s nabídkou na výměnu motorů s pojistkou, abychom nemuseli řešit opětovné reklamace a spory v důsledku špatné analýzy a nevhodné nabídky obchodním zástupcem
|
Tweet |
Zhotovitel musí dílo provést s potřebnou péčí. Poruší-li vlastním zaviněním tuto povinnost stanovenou zákonem, nahradí poškozenému škodu, kterou tím způsobil. Zákon předpokládá, že každý by přinejmenším měl a mohl vědět, že určitým svým jednáním může škodu způsobit. Od zhotovitele podnikajícího v určitém oboru lze navíc důvodně očekávat potřebné znalosti a dovednosti, proto je na něm, aby prokázal, že si při provádění díla nepočínal nedbale.
Pokud se prokáže způsobení škody zhotovitelem, je zhotovitel povinen uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, pokud o to jako poškozený požádáte. Jinak se hradí škoda uvedením do původního stavu. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud se na výši škody nedohodnete, může ji určit soud.
Zhotovitel nenese odpovědnost za škodu, pokud prokáže, že ji nezavinil. Zhotovitel odpovídá také za škodu způsobenou svými zaměstnanci.
Opatří-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, v souladu s ustanovením § 2596 občanského zákoníku postavení prodávajícího. V tomto případě tedy stran zhotovených rolet.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá dle § 2161 občanského zákoníku kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Na základě žádosti společnosti stížnost znovu otevíráme a poskytujeme jí prostor k vyjádření.
S panem Brůhou probíhala komunikace a vyměnili jsme si desítky emailů, možná od pana Brůhy by to vydalo na knihu… Není pravda že jsme na otázky neodpověděli, vždy jsme odpovídali, ale pan Brůha se znovu a znovu ptal na stejné věci, takže to bylo dosti náročné.
Pan Brůha si u nás objednal venkovní rolety. Rolety jsme vyrobili a namontovali v pořádku. Montáž probíhala standardně. Pan Brůha byl celou dobu přítomen a hlídal nás při každém pohybu. Dokonce nám aktivně pomáhal aby měl vše pod kontrolou. Parapety byly celou dobu zakryté a žádný problém se nevyskytl. Po skončení montáže si pan Brůha všechno pečlivě prohlédl a rolety odzkoušel. Poté podepsal předávací protokol bez závad a doplatil nám rolety. Po několika dnech asi 5dnech, kdy se na stavbě pohybovali další řemeslníci nám pan Brůha začal psát o poškozených parapetech a roletách a že chce abychom mu poslali nějaké peníze jako odškodnění zpět. Po přezkoumání jeho požadavků jsme zamítli jeho požadavek jako neopodstatněný a účelový.
Ohledně následné reklamace poškození rolety:
Panu Brůhu jsme informovali o možnosti elektronických motorů, ale zvolil ekonomickou verzi + některé rolety na ruční ovládání. Reklamaci jsme opravdu zamítli vzhledem k mechanickému poškození rolety, avšak opravu jsme provedli ihned zdarma, což nebylo oceněno... Panu Brůhovi jsme poslai nabídku na výměnu motorů, tyto ale neobjednal. Vnímáme zde snahu pouze poškodit naše dobré jméno. Pan Brůha na nás 2x poslal ČOI která nezjistila z naší strany žádný nedostatek a naopak konstatovali, že jsme postupovali správně.
Naše společnost se snažila s panem Brůhou na mnoha různých řešeních dohodnou a zasílali jsme různé návrhy, vždy ale skončily na absurdně neadekvátních požadavcích jako předělání celé fasády, výměna motorů zdarma apod. a také výhrůžkách poškození naší společnosti v médiích.
Bohužel se zatím nenašlo řešení situace které by bylo dost dobré pro pana Brůhu. Poslední komunikace byla od právníka pana Brůhy, na který jsme reagovali ale nedostali odpověď.
Pokud pan Brůha bude přístupný rozumnému řešení, jsme připraveni o něm jednat.
No vida. Po třech letech, co se společností řeším jinou reklamaci (od dubna 2016, od kdy z vodících lišt odpadává lak), se pan jednatel rozhoupal vyjádřit se k případu, který už je dávno uzavřený.
Ve svém aktuálním vyjádření jednatel Milan Štáhlavský ovšem záměrně míchá dva různé případy, kdy druhý, který posuzoval i soudní znalec a kde se jedná pro nápravu, která zasahuje do díla třetích stran (fasády, reps. ostění), společnost Univers Tech již přes rok prakticky neřeší, protož se jí znalecký posudek nehodí. Dle pana znalce i mého právního zástupce si je společnost vědoma rozsahu své nekvalitní práce a následné nápravy (musela by z fasádní izolace kolem oken lišty vyjmout, přelakovat a fasádu zapravit na vlastní náklady), a proto se snaží věc ignorovat a bagatelizovat. Svému reklamačnímu i technickému oddělení zakázal jednatel reklamaci po jejich vlastním posouzení, které se se znaleckým posudkem shodovalo, řešit s tím, že ji přebírá sám - bohužel ji řeší velmi svérázně a arogantně, prakticky však ignrouje. Věc je stále otevřená, jen došlo ke změně právního zástupce z důvodu, že předešlý, který Univers Tech zaslal už několik výzev, na které společnost reaguje jen žádostí o informace, které obdržela již několikrát (viz e-maily) a příp. řešení jen posouvá, ukončil svou činnost a aktuálně ji přebírá zástupce jiný. Společnost má stále možnost se ozvat sama a problém řešit, což ale s největší pravděpodobností nechce a nabízí jen směšnou finanční kompenzaci ve výši několika tisícikorun.
Vyjádření pana jednatel beru jako lživé, překroucené a urážlivé. Univers Tech reaguje na všechny své průsery podobně, veřejně obvykle tak, že žádného zákazníka, který veřejně sdílí svou zkušenost, nezná (což je zvláštní, protože mě se je kontaktovat podařilo a mám od nich i podklady, které pochybení společnosti prokazují), soukromě pak asertivně a stroze. Na svém Facebooku podobné reakce maže a naopak navádí své zaměstance ke psaní recenzí a komentářů pozitivních.
Web VašeStížnosti žádám o další neřešení případu, protože se jednak nebudou týkat toho, o čem je původní text, ale také proto, že jakékoliv další reakce společnosti budou jen podobně překroucené. Společnost vkládá příliš mnoho energie k sebeobhajobě a domněnkám namísto faktického řešení věci.
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Bohužel jsme o článku zde pana Brůhy nevěděli a byli upozorněny až našimi obchodními partnery. Proto reagujeme opožděně.
Není pravda že jsme nic neřešili, opět podotýkám, že proběhla hromada emailové komunikace. A všichni z naší společnosti případ pan Brůha podrobně znají. Nicméně každodenní komunikace nikam nevedoucí s panem Brůhou zatěžovala naše zaměstnance natolik, že se jím zabývá jednatel.
Pan Brůha nám reklamoval, že u jednoho okna se na vodítku dole odloupla barva asi 2x3mm.
Reklamaci jsme prošetřili a uznali. Navrhli jsme tři způsoby řešení:
1. Oprava laku profesionálním lakýrníkem
2. Opravu folií pro venkovní použití s vysokou životnosti – předložili jsme vzorek
3. Finanční kompenzací 5000Kč – výše stanovená k míře poškození vodítka
Podotýkáme, že způsob odstranění přiznané vady volí zhotovitel, tedy naše společnost a podle nás naše návrhy odpovídají povaze vady.
Pan Brůha tyto naše návrhy odmítl a požadoval vybourání fasády, výměnu vodítka, následně opravu fasády a proměření případných úniků tepla. A pokud by nebyl spokojen tak znovu předělat fasádu. Samozřejmě fasáda není prý opravitelná, tak by se musela udělat celá.
Tento jeho návrh jsme zamítli jako naprosto neadekvátní situaci. Následně se opakovaně dožadoval svých požadavků a opakovaně tvrdil, že má posudek soudního znalce, který potvrzuje, že je třeba rozebrat fasádu atd atd.
Když jsme ho žádali o tento posudek abychom se sním seznámili, sdělil nám že nám ho neposkytne pokud mu nezaplatíme 10.000 Kč jako cenu za posudek. To jsme samozřejmě odmítli. Pan Brůha s údajným posudkem stále argumentuje.
Situace skončila nevyřešena. Všechny tyto tvrzení máme zdokumentovány pro případný soud.
Pan Brůha se nás, ale snaží alespoň poškodit na dobrém jméně.
Ostatní zde uvedené útoky na mojí osobu a naší společnost nebudu komentovat, protože jsou vymyšlené a netýkají se tohoto případu.
Naše společnost má za 28 let působení statisíce spokojených zákazníku a pouze několik nespokojených zákazníků."
Vzhledem k tomu, že se na základě poskytnutých vyjádření nezdá pravděpodobně, že by komunikace skrze službu VašeStížnosti.cz směřovala k řešení věci, stížnost uzavíráme.