Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dnes mi přišla poštovní poukázka na úhradu údajné dlužné částky ve výší 959,- v průvodním dopise se píše, že společnost M.B.A. Finance s.r.o. odkoupili dluh od společnosti UPC DTH S.a.R.L. Na mou osobu nebylo na uvedené adrese ve spojitosti s firmou UPC nikdy nic instalováno ani odebíráno, adresa která je uvedena v dopise je stará více než 8 let, nesedí ani mé současné příjmení, které je zde uvedeno. Před rokem už to jednou zkoušeli přes email, který ale měli na špatnou osobu a adresa trvalého bydliště byla taky chybná. Evidentně se jedná a podvod, prosím o prověření a rady jak v tomto případě postupovat.
UPC DTH
Zrušení poplatků M.B.A Finance a vysvětlení jak údajná pohledávka na službu vznikla, přesto že jsem od firmy UPC nic neodebírala.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy M.B.A. Finance s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Doporučujeme tedy kontaktoval původní společnost a zjistit, zda existuje právní důvod k pohledávce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
abychom mohli na stížnost reagovat, potřebujeme identifikaci předmětného dluhu, například číslem uvedeném v komunikaci. Protože jsme se v minulosti již setkali se zneužitím osobních údajů, bylo by vhodné, abyste nás kontaktovala a pomohla nám objasnit, zda se nejedná o zneužití Vaší identity. Pak bychom postoupili případ Policii ČR.
S pozdravem
Lukáš Richter
manažer callcentra
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.