Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vše to začalo prostřednictvím (dceřinné,spřátelené) společnosti "Šetříme občanům", která ode mě vymohla nějakým trikem díky mé nepozornosti plnou moc k zastupování při sjednávání dodavatelů energií a jednala v rozporu s mými instrukcemi, že nechci závazky delší než 3 měsíce (výpovědní lhůta). Koncem roku 2020 mi e-mailem oznámili změnu dodavatelů plynu a elektřiny, kterou jsem včas nezaregistroval, v lednu 2021 jsme zjistil, že smlouvy jsou na 3 roky s fixními cenami, v té době pro mě nevýhodnými hodně nad průměrem trhu.. Lhůtu na výpověď jsem bohužel promeškal o 4 dny a telefonicky mě ujistili, že smlouva mají fixní ceny na 3 roky a sankce za výpověď činí rozdíl těch cen od výhodných. Přijal jsme tedy fakt, že jsem tehdy udělal chybu a budu platit 3 roky nevýhodné ceny. Ale situace se obrátila v říjnu 2021. Od listopadu minulého roku ztrácím čas s uvedenou společností, která se snaží ignorováním 3-letých smluv (plyn a elektřina) a vnucováním "nových" samozřejmě dražších "produktů" dosáhnout zvýšení fixních cen... LHALI že můžou na základě všeobecných podmínek navyšovat fixní ceny, což jsem vždy písemně odmítl do jejich datové schránky. Dokonce u elektřiny svévolně navýšili v období 1.1.2022 a pak upomínali nedoplatky. Pomohly až dopisy s právnickou mluvou do datové schránky jednatele společnosti, v únoru a březnu se mi omluvili e-mailem, a postupně uznali platnost 3-letých smluv, ale pronásledování pokračuje. Mají hokej v účetnictví asi, protože v 1 den mi poslali 3 e-maily s ujištěním a fakturou o "vzájemném zápočtu" a k tomu datu jsem považoval účty za vyrovnané, vraceli mi přes 7000 přeplatek plynu. Ale včera jsem zase vytáhl ze schránky dopis se zeleným pruhem, kde upomínají nedoplatek za fakturu z února 2022 chybně jimi vystavenou za 1.1.až 8.2.2022 s vyšší než smluvní cenou elektřiny (od 9.2.2022 cenu vrátili) + chtějí navíc 200 Kč poplatek za II. upomínku.
Tedy teror zaviněný JEJICH chybami pokračuje! Nemám už nervy jim stále odpovídat a dokazovat, že chyby dělají oni. Požadovanou chybnou fakturu jsem jim tedy zaplatil (že je chybná jsem zjistil až po zaplacení) a teď mi dluží oproti smlouvě 700 Kč. Takže zase žádám vrátit přeplatek a odmítám platit penále! Dokonce mi smlouvu na elektřinu v únoru protiprávně ukončili s tím, že jsem ji vypověděl já... Což jsem jim další datovou schránkou vyvrátil. EG.D mi napsal, že odebírám načerno, tedy k odpojení skutečně došlo... Stálo mě to další dokazování a vyřizování, aby TGC zjednali nápravu, musel jsem hrozit soudem a právníky! Zkrátka to vše stojí čas, občan proti firemní mašinerii mailových automatů a právníků... Tahanice s touto firmou čítají už přes 30 mých e-mailů a dnes 7. placená zásilka do jejich datové schránky s reklamací chybně účtované elektřiny po dobu 1,5 měsíce.
To co požaduji je, aby se firma chovala podle svých platných smluvních závazků, které mi ve 2021 sama vnutila a letos potvrdila a udělala si pořádek v evidenci zápočtů a účetnictví a neobtěžovala výhrůžkami odpojení měřidel a soudy, které by nakonec sama prohrála. Ten čas a nervy mi ale nikdo nenahradí... Důrazně varuji všechny zájemce před touto firmou.
|
Tweet |
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána). Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší cenu, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.
Neplatnost zvýšení ceny může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli, v případě neúspěchu vůči Energetickému regulačnímu úřadu nebo soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.