Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
10.5.2022 mi přišla sms se "skvělou zprávou", že úspěšně proběhla platba 99kč za Buzzmobi gaming. Netuším, co to je, nic jsem si neobjednávala a žádnou platbu jsem nepotvrzovala, ale nejspíš jsem omylem v mobilu na něco klikla. To, co mě udivuje je, že sms mi zaslalo O2, které mi také platbu strhne. Hned jsem volala na O2 infolinku, o co jde a co to má znamenat, tak mě "ujistili", že s tím nemají nic společného a že si můžu platby zablokovat. Měsíc zdarma, pak za poplatek. Asi moje vzdělání nestačí na to, abych pochopila, že mi O2 strhne 99 korun a neví za co. Ty peníze přeci ve finále pošlou těm šmejdům, tak jak to, že s tím nemají nic společného, když to jde přes ně?
Stačilo by mi ujištění, že se tím opravdu někdo zabývá, aby se to prostě nemohlo stát.
|
Tweet |
V uvedeném vztahu je O2 pouze zprostředkovatelem platby. Tato společnost by tedy měla vědět, komu je platba zasílána, avšak důvod této platby znát nemusí (jedná se o vztah spotřebitele s poskytovatelem určité služby).
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří bez dalšího mezi zakázané obchodní praktiky, a to dle Přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Spotřebitel může také u operátora žádat zablokování těchto plateb, což společnost O2 sama nabídla.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.