Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#57699Neoprávněné účtování poplatku za "poškození" zboží vráceného ve 14-denní lhůtě

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2022, před 3 lety

Filip Bury

Znění stížnosti

Dne 10. 5. jsem si na ALze objednal tablet, 13. 5. jsem se rozhodl odstoupit od kupní smlouvy, se záměrem nákupu zařízení vyšší třídy, a 16. 5. jsem zařízení donesl na pobočku Alza Anděl. Pracovník zařízení převzal, neinformoval mě o jakýchkoliv vadách na zařízení, a dnes (17. 5.) mi přišel dobropis ponížený o částku 5 205,50, za údajné poškrábání zadní části zařízení. Na fotografiích poškození nebylo možné jednoznačně identifikovat zařízení, jsou pro mě tedy nedůvěryhodné a trvám na tom, že zařízení jsem vrátil nepoškozené, a že poškození vzniklo až po převzetí zboží pracovníkem Alzy. Nepoškozenost zařízení mohu doložit fotografiemi pořízenými cca hodinu před vrácením zboží, obsahující metadata o datu a čase pořízení.


Produkt

iPad Air M1 64GB WiFi Cellular Hvězdně Bílý 2022, S/N: SXH2K4L16YP


Požadované řešení

Vrácení plné částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 10:35, před 3 lety

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Částku vráceného zboží je tak obecně možné snížit. Jestliže však prodávající vady nenamítal a spotřebitel má fotografie dokazující, že je zboží nepoškozené, neměl by být problém dokázat bezvadnost zboží při předání prodávajícímu a spotřebitel by měl tedy obdržet plnou částku, kterou podnikateli poskytnul.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2022 11:53, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Celý případ jsme již konzultovali s reklamačním oddělením. Podařilo se mi zjistit, že u zmíněné reklamace i nadále platí její vyřízení a to vystavením dobropisu, který byl ponížen o částku 5 205,50 Kč z důvodu zjištěného poškození zařízení. Veškeré fotografie dokazující poškození tabletu byly již zaslány zákazníkovi, včetně fotografie, kde po zvětšení je vidět S/N reklamovaného zařízení. Opravdu mě to moc mrzí, ale v této věci bohužel nemůžeme udělat více.

V případě, že s naším vyjádřením pan Bury nesouhlasí, doporučujeme obrátit se přímo na soudního znalce a vyřízení reklamace rozporovat.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz-Oddělení péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 16:23, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření.

V uvedené věci jde dle popisu stížnosti o vrácení zboží (§ 1829 a následující občanského zákoníku), nikoliv o uplatnění reklamace (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele a § 2161 a následující občanského zákoníku).

Znalecký posudek pravděpodobně neurčí dobu, kdy k poškrábání zadní části zboží došlo. Z tohoto důvodu je významná zejména skutečnost, že spotřebitel v době vracení věci nebyl zaměstnancem společnosti konfrontován s tím, že by zboží vracel vadné. Zaměstnanec pověřený ke zpětnému odběru zboží by měl přinejmenším očividná poškození odhalit. Fotografie pořízené těsně před předáním zboží by rovněž mohly mít určitou průkazní hodnotu.

Zároveň je velmi podstatné, že v případě distančního prodeje (e-shop) se má za to, že vadné zboží (tzn. například zboží s poškrábaným krytem) je vadné už v momentě, kdy ho spotřebitel převzal od prodávajícího (resp. přepravce). Opak - tedy, že zboží poškodil až spotřebitel po převzetí - prokazuje prodávající. Tento závěr vyplývá ze stanoviska ADR České obchodní inspekce (sp. zn. ČOI 64254/17/O100). Pokud prodejce opak neprokáže, má se za to, že zboží bylo vadné už v době, kdy ho spotřebitel od společnosti obdržel.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat, případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.6.2022 12:24, před 3 lety


Filip Bury

Souhlasím s komentářem dTestu, pokud zaměstnanec výrobek převzal, a nevystavil protokol o tom, že ho převzal již poškozený, a informovali mě o tom až další den, tak hodně štěstí při prokazování. Nechám ještě jednou vyjádřit se společnost Alza.cz touto cestou, s tím, že trvám na vrácení plné částky. Pokud společnost trvá na svém stanovisku i nadále, tak příští týden zašlu předžalobní výzvu, následovanou žalobou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2022 13:53, před 3 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.6.2022 12:04, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání. I nadále však trváme na předchozím vyjádření. Prodleva při zpracování reklamací bohužel je, stejně jako při poslání balíku na reklamační centrálu, jedná se o stejný stav i postup zpracování. Pokud však zadávající zákazník trvá na osobním dodání, vždy je možné vyčkat na obsloužení pracovníkem pobočky a vyžádat si jeho kontrolu/zpracování a vydání přijímacího protokolu.

S pozdravem, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 16:14, před 3 lety

Protože spotřebitel pro tento případ nastínil další postup, přeřazujeme stížnost na něj, aby mohl o vývoji sporu (a případně výsledku soudního sporu) informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 13:27, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.7.2022 13:33, před 3 lety


Filip Bury

Hodnocení:

Komentář: Po zaslání předžalobní výzvy společnost Alza.cz vrátila zbytek částky.