Společnost


Bartonec Kamil

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#5770Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 20 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2015, před 10 lety

Karel Mares

Znění stížnosti

10.10.2014 jsem si zakoupil přes internetový obchod telefon Samsung S5 Charcoal Black a příslušenství ve výši celkem 12 899,- Kč.Na internetových stránkách bylo u tohoto výrobku uvedeno, že vydrží jednu hodinu v malé hloubce pod vodou.Na dovolené jsem 18.10.2014 uklouznul a daný mobil mi vypadl z ruky do moře - malá hloubka. Okamžitě jsem ho vytáhl , nechal vysušit. Od té doby není schopen provozu. Tuto vadu jsem reklamoval dne 3.11.2014 a žádal o opravu(viz reklamační protokol) (zasláno doporučeně.)Dne 12.12.2014 jsem na poště převzal vrácenou reklamaci s tím, že se zamítá - používán v rozporu se záručními podmínkami. Datum vyřízení reklamace 8.12.2014 alr na poštu bylo podáno 10.12.2014. Telefonicky jsem se obrátil na Vaší poradnu, kde jsem sdělil výše uvedené. Domluvili jsme se , že nejjednodušší bude zaslat odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace a současně vrátil výrobek. Datum odeslání 19.1.2015 na doručenku jako malý balíček.Dnes 30.1.2015 se mi celá zásilka vrátila s tím, že byla nevyzvednuta. Stal jsem se předplatitelem d testu.


Produkt

mobil Samsung S5 Black Charcoal, výr. č. 354886067939516


Požadované řešení

vrácení celkové částky 12 889,- Kč, Pro nákup výrobku jsem se rozhodl na základě propagovaných vlastností výrobku- včetně ponoření do vody. Bylo uvedeno na internetových stránkách


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2015 15:51, před 10 lety

Prodávající odpovídá dle § 2161 občanského zákoníku kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci z důvodu, že zboží nesplňuje vlastnosti očekávané na základě uvedeného popisu, je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení záručních podmínek, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud tuto skutečnost prodávající neprokázal, stále se má za to, že vada je na zboží přítomná a pokud uplynula zákonná lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele ve spojení s § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší a strany jsou povinné vrátit si vzájemné plnění bez zbytečného odkladu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 13:27, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.