Společnost


BMK servis s.r.o.

Počet nahlášených stížností:18
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57706Pračka Candy neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

30 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.05.2022, před 3 lety

Věra Dohnalová

Znění stížnosti

16.3.2022 jsem zakoupila pračku Candy ,po měsíci jsem zjistila že mám šedé fleky na 95% oblečení .NA radu Alzy jsem zavolala servis BMK.Pán ze servisu přijel napustil a vypustil pračku s konstatovámím že do bubnu pračky vytéká lepkavá šedá tekutina.Zničené prádlo.Dal mi papír a odjel.Pračku mám stále doma a ze servisu přišlo vyjádření že pračka byla zkontrolována ložiska i buben avše je v pořádku.Neumím prát dávám špatně prášek,aviváž,prádlo špatný vodovodní řád,zapomenuté mince atd.Pračku nikdo nerozebral nikdo neprohlédl.Jelikož jsme 4 člená rodina tak jsem si musela pořídit jinou pračku,ta pere jako z praku žádné skvrny prostě nic.Nechápu jak si muže servis takto nezkutečně vymýšlet a psát lež to nemužu pochopit.Tak že mám doma 2 měsíde novou pračku za 7500,- v které se nedáprát a hromadu zničeného prádla.


Produkt

P1115321180209


Požadované řešení

Opravit pokud to jde jinak jinou pračku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 10:51, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň se spotřebitel může domáhat náhrady škody způsobené vadou věci dle § 2939 a násl. občanského zákoníku. Podnikatel totiž odpovídá za výrobek, který prodává a spotřebitel (dle popisu) jednal v souladu s účelovým určením výrobku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 11:09, před 3 lety

Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla vyřešena k její spokojenosti. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.