Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
ČEZ při instalaci fotovoltaiky špatně nastavil BatteryBox, následkem čehož jsme měli zvýšený odběr el.energie (nedoplatek 20342,-Kč) a nebylo nám umožněno vyrábět a dodávat el.energii do distribuční sítě po dobu dvou let. Vysokou spotřebu el.energie jsme reklamovali v lednu 2021 a v únoru 2022. V březnu 2022 servisní technik chyby odstranil.
17.května 2022 na naši druhou reklamaci ČEZ odpověděl. Ke špatnému nastavení BatteryBoxu se nevyjádřil a pouze přiznal, že přetoky neaktivoval. Za období 23.7.2020-28.3.2022 nám bonus ve výši 1000,-Kč, jako kompenzaci. Tuto částku považujeme za směšnou, vzhledem k naší ztrátě.
Servisním protokolem lze doložit nezapnutí přetoků a přenastavení dobíjení baterií, které znemožnilo vytvářet úspory fotovoltaikou s BatteryBoxem.
Žádáme odpovídající kompenzaci za téměř dva roky chybného provozu FVE.
|
Tweet |
Jestliže služba neodpovídá kvalitou objednávce (resp. standartu), může ji spotřebitel reklamovat. Vzhledem k tomu, že tímto postupem spotřebiteli vznikla škoda, může po podnikateli požadovat náhradu této škody.
U náhrady škody bude potřeba zjistit, zda spotřebitel službu reklamoval ihned (resp. bez zbytečného odkladu) poté, co se o vadě dozvěděl. Jestliže je správně uveden rok u první reklamace (leden 2021), přičemž k opravě došlo až v březnu 2022, dala by se škoda považovat za následek neřešení situace společností (nejspíše nevyřízení reklamace řádně). Pokud je rok překlepem, bude se nejspíše zjišťovat, zda spotřebitel o vadě mohl (a měl) vědět dříve - to z naší pozice nelze určit.
Jak je odůvodněno výše, domníváme se (dle jednostranného popisu), že má spotřebitel právo na náhradu vzniklé škody, přičemž zmíněný bonus rozhodně neodpovídá skutečné škodě.
Jedná se však o náš nezávazný názor, přičemž vycházíme pouze z jednostranného popisu situace.
Dozorovými orgány zde jsou Energetický regulační úřad (https://www.eru.cz/kontakty) a Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz/ a viz níže). ERÚ by se zabýval zejména zamítnutou reklamací, k čemuž nejspíše nedošlo. ČOI by měla být příslušná k řešení špatné instalace fotovoltaiky (kupní smlouva, případně smlouva o dílo).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.