Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 21.4. 2022 jsme měli mít kompletní kuchyňskou linku. Celková montáž byla po dohodě s panem M. B. (Oresi Ostrava) domluvena v dřívějších termínech v závislosti na odeslání kuchyně do výroby. Přičemž dne 14.4.2022 nám přišel dodací list s vyrobenými dvířkami na kuchyňskou linku v počtu 12 Ks, kdy jsem si myslel, že všechny dvířka, které mi dovezli a odložili jsou naprosto kompletní a převzal si dodací list, ze kterého nebylo možné vyčíst dle kódu zda jsou všechny dvířka, až při montáži dvířek dne 2.5. 2021 bylo montážním technikem zjištěno, že chybí dvířka na šuplíky. Tyto dvířka nejsou do dnešního dne stále dodány. Dále po důkladné kontrole není dostatečně upevněna digestoř na skříní, která na pravé straně není dostatečně utáhnuta.
Nedodání dvířek na šuplíky
Žádám o kompenzaci z ceny a to z důvodu nedodání dvířek na šuplíky, dle smluvního ujednání v bodě č. 7 a úpravy digestoře.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by tedy měl určit podnikateli přiměřenou lhůtu na dodání zbylých dvířek. Pokud ji podnikatel nebude respektovat, může spotřebitel uplatnit právo na odstoupení.
Co se týká upevnění digestoře, jedná se o vadu, kterou spotřebitel může reklamovat také přímo u prodávajícího. Vhodným nárokem uznané reklamace by byla samozřejmě oprava (tedy utažení).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.