Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57719Nepotvrzené letenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2022, před 3 lety

Lucie Nováková

Znění stížnosti

V lednu 2022 jsme objednali a zaplatili letenky před Booking.com na let v červenci 2022 do Lisabonu a zpět. Doteď (květen 2022) máme potvrzené pouze dvě letenky. Řešíme to telefonicky nebo přes e-mail každý týden. Dovoláte se na call centrum, kde svůj problém pokaždé vysvětlujete znovu. Odpověď je stále stejná, že je to v řešení, na náš problém dávají prioritu, eskalují to dále...
Už jsme chtěli letenky zrušit a vrátit peníze, ale to nám nedoporučili, jelikož se situaci snaží vyřešit, tak by nám peníze nevrátili.
Stále čekáme, jestli dostaneme opravdu všechny 4 letenky, které jsme zaplatili.


Požadované řešení

Poslat od Booking.com potvrzení o všech čtyřech letenkách.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 15:29, před 3 lety

Na stránkách společnosti lze dohledat informaci, že potvrzení objednávky trvá zpravidla v řádech minut. Jestliže byla objednávka potvrzena a nebyly potvrzeny "pouze" letenky, domníváme se, že se podnikatel zavázal k jejich dodání a je tak povinen svůj závazek dodržet.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zprostředkovatele služby, nejspíše nebude možné odstoupit před převzetím zboží (jako je tomu zpravidla u prodejce dle eurokonformního a logického výkladu § 1829 odst. 1 občanského zákoníku). Z tohoto důvodu se domníváme, že spotřebitel bude muset vyčkat a v případě, že služba poskytnuta nebude, bude ji moci reklamovat a získat své peněžní prostředky zpět. Spotřebitel by v takovém případě pravděpodobně mohl po společnosti požadovat náhradu škody v ceně stejných letenek, neboť v opačném případě by nemohl využít např. sjednané ubytování a škoda by tak nejspíše byla mnohem vyšší.

Podnikatele je možné vyzvat i doporučeným dopisem do adresy sídla, na který by společnost měla zareagovat a letenky potvrdit, případně urychlit tento proces (jak bylo slibováno i po telefonu).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2022 17:41, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.