Počet nahlášených stížností: | 214 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží Mega balíček:el. pilka BRENCHIE.Zaplacená faktura 7.3.2022 zboží nefunkční(řetěz neustále spadává pod pastorek).Vyplněn reklamační list včetně čísla účtu a balík zaslán zpět 18.3.2022.Počta potvrdila předání balíku 22.3.2022.Peníze dodnes nejsou na účtu a informace od společnosti proč tomu tak je veškeré žádné.Nenašel jsem ani žádné tel. spojení.Firma pravděpodobně používá stále stejný scénář:pošle nefunkční zboží a po vrácení zboží peníze nevrátí.
El. ruční pilka BRENCHIE
Vrácení peněz na účet,včetně poštovného za vrácení balíku.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě, že je uzavřena kupní smlouva prostřednictvím komunikace na dálku a kupujícím je spotřebitel, má nárok při odstoupení od smlouvy na vrácení kupní ceny a poštovného hrazeného na cestu k němu, přesněji na nejlevnější možný způsob dodání dle § 1832 občanského zákoníku. Cestu zpět k prodejci hradí však spotřebitel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Peníze za zboží vráceny,bohužel bez zaplacené dopravy a poštovného tj. cca-205Kč.Takže za mne špatný obchod,firma vrátila peníze za zboží a ostatní náklady nechala zaplatit mě.Výhodné pouze pro podnikavce a krajně nevýhodné pro zákazníka.Rizika a platby nese pouze zákazník. S pozdravem Taraba.
Dobrý den,
vyřízeno.
Děkujeme za součinnost.
Podnikatel je povinen spotřebiteli vrátit veškeré finanční prostředky, které od něj přijal. Jestliže tedy nevrátil náklady na dodání zboží, porušil tím svou povinnost a spotřebitel ji po podnikateli může požadovat.
Zároveň však platí, že náklady na vrácení zboží nese kupující (tedy spotřebitel). Pokud by tedy chtěl proplatit náklady "zpětné" cesty, neměl by na to již právní nárok.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl upřesnit, zda neproplacená doprava a poštovné byly "náklady na dodání ke spotřebiteli". V takovém případě by totiž mohl tyto náklady požadovat, jak je uvedeno výše.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.