Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Obracím se na vás s prosbou o pomoc pro mého otce, jež je majitelem odběrného místa pro plyn a elektrickou energii.
Dne 1.2.2022 byla ukončena smlouva pro odběr těchto komodit mezi společností Moravská plynárenská a majitelem odběrného
místa panem Janem Osladilem, bytem Náklo 205, 78332, nar.9.4.1944.
I přes tuto skutečnost, jež mohu doložit kopií o ukončení smlouvy, byla otci zaúčtována záloha ve výši téměř 18.000kč formou
inkasa, které uhradil. O vyúčtování a nehorázném nedoplatku, kdy si svévolně navyšovali ceny za jednotlivé komodity, se ani nebudu vyjadřovat. Uhrazený nedoplatek opět mohu doložit výpisem z účtu.
Zaslala jsem tedy 15.3.2022 na společnost žádost a vrácení neoprávněně účtované zálohy. Ačkoliv přišel e-mail, že nejpozději do 30 dnů budou
reagovat, tak se nikdo neozval.
Snaha dovolat se na info linku naprosto zbytečná, linka nefungovala.
Dne 2.5.2022 se mi podařilo nějakým nedopatřením dovolat, vše jsem řešila s paní na info lince s tím, že záloha tam opravdu dorazila a bude otci formou složenky vrácena zpět. Pokud se tak během týdne nestane, ať opět volám.Složenka samozřejmě nedorazila.
Dovolat se..opět nemožné.
11.5.2022 jsem posílala urgovala vrácení zálohy a ten den se mi podařilo i dovolat. Paní na info lince mě ujišťovala, že peníze odešly složenkou. Ale asi se ztratily. Prý pro rychlejší vyřízení mám dát svoje číslo účtu a obratem peníze pošlou.
16.5.2022 mi přišel e mail, že děkují za informace, ale od 12.5.2022 převedli portfolio zákazníků pod společnost ElgasEnergy a
vše mám řešit tam.
Nevidím nejmenší důvod, řešit vrácení zálohy se společností, se kterou nemám a neměla jsem nic společného, tím spíš, že zálohu si
účtovala Moravská plynárenská.
Prosím tímto o pomoc s řešením celé situace a vrácení peněz, kdy se společnost protiprávně obohatila na úkor letitého otce, který
nepředvídal podvodné a hanebné jednání společnosti.
V zastoupení pana Jana Osladila, bytem Náklo 205...dcera Pavla Divjaková, bytem Náklo 205
neoprávněné zaúčtování zálohy na plyn a elektrickou energii
Vrácení prostředků buď složenkou nebo převodem na účet 2111394769/2700 vedený na jméno Divjaková Pavla
|
Tweet |
Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za den, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
V rámci vyřízení reklamace se musí dodavatel zabývat spotřebitelem namítanými skutečnostmi a spolehlivě nároky spotřebitele vyvrátit. Pokud jsou spotřebitelovy nároky oprávněné (ty, které popsal ve stížnosti), je společnost povinna neoprávněně získané peníze spotřebiteli bezodkladně vrátit. Neučiní-li tak, může se z její strany jednat o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Spotřebitel by navíc mohl v případě delší prodlevy s vrácením peněz zvážit i vymáhání zákonných úroků z prodlení.
Pohledávky, které spotřebitel měl vůči společnosti Moravská plynárenská s.r.o., přechází na jejího právního nástupce, tedy ELGAS Energy, s.r.o. Proto je nutné je vymáhat vůči této "nové" společnosti.
Nepodaří-li se částku získat prostřednictvím této služby či jinak, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, který poskytuje možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, jehož výsledkem je pravomocné správní rozhodnutí. Rovněž je možné částku vymáhat soudní cestou (nejlépe prostřednictvím advokáta - www.dtest.cz/advokati).
Spotřebitelka nás informovala, že jí již dorazily složenky na částky odpovídající neoprávněně účtované zálohy za energie. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.