Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 14.4.22 jsem si objednal láhev s argonem, bohužel po urgencích a více než měsíci přišla prázdná láhev. Když jsem se domáhala náhrady za plyn, bylo mi po 14 dnech obchodem řečeno, ze jsem si objednaval prázdnou láhev. Než jsem ale objednavku udělal, ptal jsem se přes on-line chat, zda je láhev skutečně včetně plynu a bylo mi řečeno, že ano. Mám na fakture i v mailu, ze se jedna o láhev s plynem argon. E-shop dodatečně změnil název produktu a říká, že jsem si plyn neobjednal, že šlo o prázdnou láhev. Což by pro mě nemělo smysl si takové zboží vůbec objednávat. Prosím o pomoc s vyřešením sporu. Mohu doložit mail i fakturu.
Předem děkuji. Jurek.
Obj.č.: ***, kód produktu 2225 Láhev s plynem argon (Ar)
Byl bych rad, kdyby mi e-shop vrátil peníze za plyn, který v láhvi nepřišel.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
S ohledem na skutkový stav se domníváme, že znalecké posudky nebudou potřeba, neboť se strany shodly, že plyn v láhvi nebyl. Otázkou je tak pouze to, zda si spotřebitel právě tento plyn objednal, či zda mělo jít skutečně o prázdnou láhev.
Obchodník tvrdí, že šlo pouze o láhev. Tuto skutečnost je možné rozporovat právě zmíněnou komunikací s obchodem, kdy jednání zaměstnance zavazuje společnost. Důležité zde také bude, zda cena odpovídala prázdné (či spíše plné) lahvi.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.