Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chtěla bych vrátit peníze za 50 vstupenek na koncert Alexandrovci v Brně. Z internetu už jsem pochopila, že společnost je v insolvenci a je ukončené podávání přihlášek. Ale bohužel mě vůbec nenapadlo loni na podzim prohledávat, jestli náhodou není firma Ticket-art v insolvenci. Je nějaká možnost dostat peníze zpět?
50x vstupenka na Alexandrovci european tour 2022 v Brně, celkem 49500,-
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Obecné vyjádření k podobným případům u společnosti TICKET ART PRAHA, s.r.o.:
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta – ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.
Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.
Nicméně dne 23.9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
V uvedeném případě si navíc nejsme jisti, zda se skutečně jedná o spotřebitele, neboť si dle popisu objednal 50 vstupenek. Domníváme se, že v případě podnikatele by byla šance na vrácení vstupenek ještě menší až nulová.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.