Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#57731Neuznaná reklamace motorové pily

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2022, před 3 lety

Miroslav Zapletal

Znění stížnosti

11.5.2022 jsem koupil motorovou pilu hecht45 - v prodejně Zlín Nábřeží 5574,se záměrem minimálního řezání na chatě. Kvůli přepravě,jsem si ji nenechal složit a nastartovat na prodejně.Na chatě jsem pilu poskládal, doplnil a nachystal na prvotní start (vše podle návodu a doporučení na prodejně). Pila vůbec nechytla ani jedenkrát a samozřejmě se zahltila. Odvětrával jsem jak mi bylo na prodejně vysvětleno. Po několikátém pokusu jsem chtěl pilu nechat vyvětrat od nahromaděné směsi vymontovanim svíčky z válce (úplně normální údržbový úkon). Po demontáži svíčky zjištěno,že závit svíčky v bloku motoru je úplně rozpadlý(na malé rozlámané kousíčky-což ani neodpovídá materiálu motoru,aby se tak choval). Svíčku jsem se samozřejmě nesnažil namontovat zpět a rozmontovanou pilu jsem takhle vrátil na prodejnu a reklamoval 17.5. Dnes 18.5. byla od společnosti HECHT reklamace zamítnuta s tím že posudek zní - mechanické poškození. S čímž jsem nesouhlasil a dožadoval se o odborné posouzení závady. Prý pilu posílají na centrální servis,kde posoudí stav závady. Dožadoval jsem se o výměnu pily za novou,ale při řešení této záležitosti s personálem jsem se rozhodl o vrácení peněz - což je uvedeno i v reklamačním protokolu.


Produkt

Motorová pila HECHT 45, v.č.202204377


Požadované řešení

Vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 14:49, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Mechanické poškození je jedním z důvodů pro zamítnutí reklamace (§ 2170 občanského zákoníku), nicméně jak je uvedeno výše, během prvních šesti měsíců se má za to, že k mechanickému poškození ze strany spotřebitele nedošlo a že věc byla vadná už v době, kdy ji od prodejce převzal. Opak musí prokázat prodávající (viz výše).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.6.2022 13:40, před 3 lety

Vážený pane Zapletale, vzhledem k uvedeným informacím ve Vaší stížnosti si dovolíme reagovat poněkud obecněji. Na vady způsobené mechanickým poškozením výrobku se skutečně nevztahují záruční podmínky. Pokud se jedná o takový případ, tak nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny výrobku. Pokud byste měl zájem o placenou opravu takového výrobku, tak se samozřejmě můžete obrátit na naši pobočku. S pozdravem, Zákaznický servis, HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2022 16:48, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2022 11:22, před 2 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.