Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
11.5.2022 jsem koupil motorovou pilu hecht45 - v prodejně Zlín Nábřeží 5574,se záměrem minimálního řezání na chatě. Kvůli přepravě,jsem si ji nenechal složit a nastartovat na prodejně.Na chatě jsem pilu poskládal, doplnil a nachystal na prvotní start (vše podle návodu a doporučení na prodejně). Pila vůbec nechytla ani jedenkrát a samozřejmě se zahltila. Odvětrával jsem jak mi bylo na prodejně vysvětleno. Po několikátém pokusu jsem chtěl pilu nechat vyvětrat od nahromaděné směsi vymontovanim svíčky z válce (úplně normální údržbový úkon). Po demontáži svíčky zjištěno,že závit svíčky v bloku motoru je úplně rozpadlý(na malé rozlámané kousíčky-což ani neodpovídá materiálu motoru,aby se tak choval). Svíčku jsem se samozřejmě nesnažil namontovat zpět a rozmontovanou pilu jsem takhle vrátil na prodejnu a reklamoval 17.5. Dnes 18.5. byla od společnosti HECHT reklamace zamítnuta s tím že posudek zní - mechanické poškození. S čímž jsem nesouhlasil a dožadoval se o odborné posouzení závady. Prý pilu posílají na centrální servis,kde posoudí stav závady. Dožadoval jsem se o výměnu pily za novou,ale při řešení této záležitosti s personálem jsem se rozhodl o vrácení peněz - což je uvedeno i v reklamačním protokolu.
Motorová pila HECHT 45, v.č.202204377
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Mechanické poškození je jedním z důvodů pro zamítnutí reklamace (§ 2170 občanského zákoníku), nicméně jak je uvedeno výše, během prvních šesti měsíců se má za to, že k mechanickému poškození ze strany spotřebitele nedošlo a že věc byla vadná už v době, kdy ji od prodejce převzal. Opak musí prokázat prodávající (viz výše).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Zapletale, vzhledem k uvedeným informacím ve Vaší stížnosti si dovolíme reagovat poněkud obecněji. Na vady způsobené mechanickým poškozením výrobku se skutečně nevztahují záruční podmínky. Pokud se jedná o takový případ, tak nevzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny výrobku. Pokud byste měl zájem o placenou opravu takového výrobku, tak se samozřejmě můžete obrátit na naši pobočku. S pozdravem, Zákaznický servis, HECHT MOTORS s.r.o.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.