Společnost


Ondřej Tůma

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57733Reklamace renovace disků ALU

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2022, před 3 lety

Lubomír Hradil

Znění stížnosti

Dobrý den,
před více jak půl rokem jsem zadal firmě Renovace ALU a plechů, ***, renovaci disků AMG. Po mnoha dotazech a urgencích, kdy budou disky hotové, na které pan Tůma vůbec nereagoval nebo reagoval různými výmluvami, mě byly disky dodány. Při prohlídce kvality renovace jsem zjistil, že disky jsou sice renovované, ale renovace vůbec není provedena podle údajů na webových stránkách firmy. Disky jsou nedokonale opískované, nezabroušené a nezatmelené. Původní odlupující se lak je přelakován, nový lak je na mnoha místech stečený a pod ním jsou zalakované nečistoty. Požadoval jsem též vyleštění límců disku.
Výsledkem jsou límce nedoleštěné, jsou na nich šedé fleky, disky jsou plné škrábanců a šrámu od úhlové brusky. Při leštění došlo k poškrábání již nalakovaných ploch disků. U jednoho disku došlo při odstraňování ventilku úhlovou bruskou k proříznutí dosedací plochy ventilku .Z důvodu tohoto poškození je tak disk nepoužitelný a tím i celá sada disků.
Při zadávání objednávky byla cena renovace sady 18 palcových disků 3.600,--Kč a cena dopravy
400,--Kč. O navýšení ceny jsem nebyl informován. Konečná celková cena renovace je 9.800,--Kč,, které jsem při převzetí zboží uhradil.
Panu Tůmovy jsem napsal: z důvodu lajdácky provedené renovace a závažného poškození jednoho disku Vás žádám o navrácení částky 8.300,--Kč z částky 9.800,--Kč a to do 14 dní. Jsem ochoten zaplatit pouze dopravu a balné v ceně 1.500,--Kč.
Pokud dojde k soudnímu sporu, budu, mimo vrácení požadované částky, požadovat taktéž náhradu za zakoupení nové sady disků a vzhledem k nemožnosti používat svůj vůz, rovněž náhradu za zapůjčení náhradního vozu.
Dále žádám o zaslání faktury.
Dopis a e-mail jsem odeslal dne 20.4.2022. Do dnešního dne jsem neobdržel žádnou odpověď, ani žádnou finanční částku.
Tímto si dovoluji Vám podat stížnost na výše uvedenou službu. Předem děkuji za řešení mé stížnosti, Lubomír Hradil, ***.


Produkt

Viz. popis výše


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 16:08, před 3 lety

Ke kvalitě díla:
Nebylo-li dílo provedeno ve sjednané kvalitě, je možné jej reklamovat. Podnikatel je povinen reklamaci vyřídit obecně ve 30denní lhůtě. Pokud podnikatel reklamaci v této době nevyřídí jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud by došlo k zamítnutí reklamace a jejímu písemnému odůvodnění (což je povinnost podnikatele při řádně vyřizované reklamaci), může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.


Změna ceny v průběhu výkonu díla:
Obecně je možné, aby se cena díla v průběhu času změnila. Tato změna však musí splňovat hned několik podmínek včetně toho, že musí být přiměřená a spotřebitel o ní musí být neprodleně informován. Zpravidla má poté na výběr, zda bude vyšší cenu respektovat, či od smlouvy odstoupí (a zaplatí dosavadní náklady podnikatele). Jestliže cena byla změněna jednostranně, přičemž spotřebitel o této změně nebyl ani informován, jedná se o podstatnou změnu smlouvy. Takovou změnu nelze učinit jednostranně a pokud tak bylo učiněno, zpravidla se k ní nepřihlíží.


K dalšímu postupu:
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Od podnikatele Ondřeje Tůmy jsme obdrželi sdělení, že si nepřeje využít služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.