Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Konečné vyúčtování plynu bylo zasláno v březnu 2022. Do dnešního dne však nebyl proplacen přeplatek. Přeplatek měl být zaslán formou složenky. Složenka nebyla nikdy doručena.
Vyplacení přeplatku
|
Tweet |
Jestliže existuje spotřebitelovo právo na vyplacení přeplatku, je poskytovatel služeb (dodavatel energií) povinen tento přeplatek vrátit spotřebiteli. Pokud by tak neučinil, jednalo by se o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Je vhodné kontaktovat společnost, aby spotřebitel zjistil, zda k zadržení nemá právní důvod.
Nebyl-li přeplatek z vyúčtování vyplacen včas, může spotřebitel požadovat i zákonné úroky z prodlení, popřípadě náhradu škody, pokud neoprávněným zadržením přeplatku vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitelka obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Dobrý den,
zákaznice Lea Kratochvílová plyn u CE nikdy neodebírala.
Jako CE jsme zákaznici dodávali pouze elektřinu.
Přeplatek z konečného vyúčtování elektřiny byl zákaznici vrácen 9.3.2022 na bankovní účet.
O změnu zasílání přeplatků ze složenky na bankovní účet si zažádala sama klientka písemnou formou dne 8.7.2019.
Zákaznice byla o této situaci informována a souhlasí.
Děkujeme CE
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.