Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již tři měsíce mě strhává společnost O2 mimo nasmlouvanou službu ještě platbu Buzzmobi Gaming navíc. Nikdy jsem si od této firmy nic neobjednala a nechápu, proč se mě jejich platba objevuje v platbách za telefon společnosti O2. Při telefonickém spojení s O2 mě bylo řečeno, že platbu navíc zruší, že jim není známo co je to za firmu. Ale jak si tato společnost může fakturovat platbu firmy, kterou nezná a platba nebyla z mé strany potvrzena. Dnes mě přišla SMS od O2, že platbu od firmy Buzzmobi nemohli provést, že si mám upravit moje mobilní platby. Takže asi s touto formou nějak spolupracují. Prosím o pomoc Marcela Hlavičková
Prosím o zrušení neoprávněných plateb od společnosti 02.cz a také zrušení vymyšlené objednávky od firmy Buzzmobi Gaming, která neodpovídá na emaily ani na telefonu se nelze spojit. A chci vysvětlit jak společnost O2, u které jsem 30 let, může mě fakturovat platbu z jiné firmy.
|
Tweet |
Spotřebitel může kontaktovat svého operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Operátor je však pouze zprostředkovatelem, reklamaci je tak nutné podat přímo u společnosti, která předplatné inkasovala.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu.
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.