Společnost


ŘEMESLA pro DOMOV s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57750Nedokončení montáže kuchyně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 4 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2022, před 3 lety

Tomáš Michalicka

Znění stížnosti

U společnosti Řemesla pro domov s. r. o. jsme si objednali rekonstrukci kuchyně. Podle smlouvy o dílo měla být kuchyň dokončena v půlce února 2022. Následně jsme na sídlo firmy doručili odstoupení od smlouvy z důvodu jejího neplnění a požádali o vrácení zálohy. Ta nebyla dodnes vrácena i přes opakované sliby pana Beránka, že peníze pošle. Nereagoval ani na předžalobní výzvu.


Požadované řešení

Vrácení zálohy 84000


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 15:39, před 3 lety

Rekonstrukce kuchyně je dílem, které je prováděno obvykle na základě smlouvy o dílo (§ 2586 občanského zákoníku). Není-li dílo provedeno včas (ve sjednaný termín), má spotřebitel po uplynutí dodatečné přiměřené lhůty nárok na odstoupení od smlouvy (§ 1978 občanského zákoníku).

Nebylo-li dílo zhotoveno ani zčásti, což z popisu stížnosti plyne, má spotřebitel právo na vrácení kompletně celé zaplacené ceny za dílo, resp. zálohy za dílo (záleží na názvosloví, které strany použily v konkrétním případu).

Nedojde-li k bezodkladnému vrácení zaplacené částky zpět spotřebiteli, může se jednat o bezdůvodné obohacení (§ 2991 občanského zákoníku). Spotřebitel má navíc nárok na vydání úroků z prodlení, není-li mu nárokovaná částka vrácena bezodkladně po odstoupení od smlouvy (pochopitelně bylo-li odstoupení oprávněné, přičemž z popisu vyplývá, že ano).

Nepodaří-li se částku vymoci prostřednictvím této služby, může se spotřebitel pokus o mimosoudní řešení skrze ADR České obchodní inspekce (www.adr.coi.cz), případně mu nezbyde, než se obrátit na soud (ideálně prostřednictvím advokáta; jejich databázi najde spotřebitel zde www.dtest.cz/advokati).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2022 18:12, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.