Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
- V dňa 27.4. som kúpila spietočné lístky z Přerova do Prahy a spät, zaplatila som online platobnou kartou 484 Kč, v nom bola zľava Leo Credit.
- Druhý mail z Leo Express v dňa odchodu 15.5. pred 3 hodinou plánovaného odchodu :
"došlo k zrušeniu Vášho spoja LE1260 dňa 15.05.2022 13:44, na ktorý ste mali zakúpený lístok. Dôvod zrušenia: Prevádzkové dôvody. Ako postupovať ďalej?... ...2) Váš lístok stornujeme v plnej hodnote a peňažné prostriedky Vám vrátime rovnakou formou, akou bol lístok uhradený. * Lístky zakúpené online platobnou kartou môžete stornovať na stránke https://www.leoexpress.com/sk/kontakt/refundacia/storno-listka. Tu stačí zadať číslo Vášho lístka a storno kód. Ak chcete stornovať lístok zakúpený pod zákazníckym účtom Smile Club, kontaktujte nás prosím."
Urobila som presne tak tu napísali, stornovala spiatočné lístky 15. 5. 2022 o 10:03,
a žiadala som o vrátenia čiastky, čo som zaplatila.
- tretí mail od Leo Express som znova dostala o 10:06, že "ako ospravedlnenie Vám na Váš Smile Club účet posielame 25 % z ceny lístka v leo kreditoch navyše..."
- štvrtý mail z Leo Express o 10:20, potvrdenie zrušenia lístka :
"storno lístka prebehlo v poriadku. Ak ste členom nášho vernostného programu Smile Club, bol Vám lístok stornovaný späť vo forme leo kreditov na Váš zákaznícky účet. V opačnom prípade Vám budú prostriedky vrátené do 5 pracovných dní rovnakou platobnou metódou, akou bol lístok uhradený." !!!!!
Odpísala som žiadosť, aby mi celú hodnutu vrátili na bankový účet.
- Piaty mail o 18:39 mi písala Kája z Leo Express "Jelikož jste členem věrnostního programu Smile club, vrácení částky je možné pouze ve formě leo kreditů na Váš zákaznický Smile club účet.
Naše vztahy s cestujícími definují dva dokumenty, přepravní podmínky a podmínky věrnostního programu Smile Club, který je dobrovolný a volitelný. Je přirozené, že pokud se i my řídíme těmito podmínkami, a v rámci věrnostního programu poskytujeme jeho výhody a odměny, pak stejně budou postupovat i jeho účastníci. Jelikož věrnostní program funguje na principu procentuálního odměňování za každou útratu, pak je nastaveno, že se jízdenky stornují pouze do leo kreditu, a že se leo kredity nevracejí na běžný bankovní účet. Výjimku tvoří jízdenky zakoupené platební kartu / bankovním účtem na spoj, který byl zrušený či měl zpoždění více než 60 minut a vznikl tím nárok na kompenzaci na vrácení zpět na bankovní účet. Pokud však zákazník opakovaně uplatňuje leo kredity ze stornovaných jízdenek, pak není možné leo kredity převést na bankovní účet.
Leo kredity mají povahu voucheru, který lze uplatňovat směnou za službu poskytovanou danou společností. Tento způsob není nijak nezákonný, ani neoprávněným obohacováním. Je to běžný obchodní způsob využívaný mnoha společnostmi a obchodníky, kteří svým zákazníkům poskytují vouchery, které u nich v budoucnu uplatní. My to máme v podobě věrnostního programu Smile Club, kdy své zákazníky za každý nákup ještě odměňujeme.
Jízdenky jste si dnes 15.05. 2022, v 10:19 hodin sama stornovala, a prostředky Vám ihned byly vráceny na Váš zákaznický účet."
Odpísala som, že mám plné právo dostať naspäť čiastky, nie na zákaznícky účet, pretože tak často necestujem. Znova som žiadala naspäť celú zaplatenú čiastku na môj účet.
- 18.5. mi odpísala Julia z Leo express : "Jak již uvedla kolegyně v předchozím emailu, tak Vaše objednávka byla placená leo kredity. Při stornu této objednávky se prostředky vrátily také do leo kreditů. Leo kredity není možné dle podmínek Smile Clubu vrátit zpět na platební kartu nebo bankovní účet."
Podľa mna je nespravodlivé, a nepíše to presné.
Navyše mám pocit, že Leo kredit v takej chaotickej situácie využívajú zo strany Leo Express,
a okramú peniaze od zákazníkov.
Očakávam seriózne vyliešenie zo strany Leo Express.
Spietočné lístky vlaku Leo Express z Přerova do Prahy a spät č. 22113-51367-90883
Žiadam o vrátenie peniaze, čo som zaplatila. Zľavu nepotrevujem.
|
Tweet |
Z popisu stížnosti spotřebitelky vyplývá, že platila online kartou se slevou, avšak v citovaných e-mailech od společnosti (5. mail, 18:39 a mail 18.5.) je zmíněno, že byly jízdenky hrazeny Leo kredity. Vyjádříme se tedy k oběma možnostem.
1. Platba kartou
Jestliže byly jízdenky placeny kartou a byly stornovány společností (přestože je stornoval zákazník, neměl jinou možnost, neboť mu byl spoj zrušen), je podnikatel povinen vrátit peněžní prostředky zpět stejnou metodou, jakou je přijal (což je zmíněno i v 5. mailu společnosti zaslaném 18:39). Jiný postup je možný pouze se souhlasem spotřebitele. Pokud by podnikatel nabízel vrácení pouze ve formě kreditů, zkracoval by spotřebitele na jeho právech (prakticky by byl nucen využít tuto společnost), přestože ke zrušení spoje nedošlo jeho vinou.
Vrácení jinou metodou by bylo možné v případě, kdy by se nejednalo o zákonné právo odstoupení od smlouvy, ale o smluvní možnost. K tomu by mohlo dojít v případě, že by podnikatel nabízel možnost odstoupení nad rámec zákona.
2. Platba Leo kredity
Pokud by bylo placeno Leo kredity, řídilo by se i odstoupení od smlouvy pravděpodobně smluvními podmínkami (neboť kredity jsou poskytovány v rámci věrnostního programu, na který není zákonný nárok). V případě, že by ale společnost vrátila Leo kredity, které byly za jízdenky zaplaceny, jednalo by se o variantu, která je zcela v souladu se zněním zákona, neboť by byly "peníze" vráceny stejným způsobem, jakým byly přijaty.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Higano,
dle mých informací se Vaše stížnost dostala na naše reklamační oddělení, kde Vám bylo vyhověno a částka za zrušený spoj byla vrácena v plné výši na Vaši platební kartu.
V e-mailu od naší kolegyně Vám byla zaslána omluva, ale i tak bych se ráda omluvila za mé kolegy ze zákaznického servisu ohledně chybného vyhodnocení situace. Budeme se snažit podobné nedopatření eliminovat.
Děkuji za pochopení.
Müllerová Michaela
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: