Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Jak jsem už psala zakoupila jsem v Alza.cz pračku Candy.Bohužel do pračky vytéká šedá mazlavá tekutina.Na radu Alzy jsem kontaktovala BMK servis.Ten mi reklamaci zamítl.Po tel domluvě s Alzou že chci znova reklamovat zboží přez jejich společnost jsem zaslala veškeré dokumenty.Obratem mi Alza zdělila že reklamace z BMK servisu byla zamítnuta a tím pádem oni proti servisu nepujdou.Podotýkám že mi přišlo lživé vyjádření o zamítnutí reklamace.Alza psala že zajistí svoz pračky a skutek utek.Schrnuto spol.ALZA nechce nic mít s pračkou kterou jsem zakoupila 16.3.2022 za 7600,- u jejich společnosti.
Candy pračka CSTG 48TE/1-S
Vyměnit zboží nebo vrátit peníze
|
Tweet |
Uvedená stížnost má stejný skutkový stav jako stížnost ID 57706, avšak protože je označen jiný subjekt (zde prodávající, u předchozí stížnosti servis), stížnost ponecháme otevřenou, aby se k ní společnost mohla vyjádřit.
Ke stížnosti:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Zároveň se spotřebitel může domáhat náhrady škody způsobené vadou věci dle § 2939 a násl. občanského zákoníku. Podnikatel totiž odpovídá za výrobek, který prodává a spotřebitel (dle popisu) jednal v souladu s účelovým určením výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojena.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky
Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla vyřešena k její spokojenosti. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.