Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#57779Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.05.2022, před 3 lety

Věra Dohnalová

Znění stížnosti

Jak jsem už psala zakoupila jsem v Alza.cz pračku Candy.Bohužel do pračky vytéká šedá mazlavá tekutina.Na radu Alzy jsem kontaktovala BMK servis.Ten mi reklamaci zamítl.Po tel domluvě s Alzou že chci znova reklamovat zboží přez jejich společnost jsem zaslala veškeré dokumenty.Obratem mi Alza zdělila že reklamace z BMK servisu byla zamítnuta a tím pádem oni proti servisu nepujdou.Podotýkám že mi přišlo lživé vyjádření o zamítnutí reklamace.Alza psala že zajistí svoz pračky a skutek utek.Schrnuto spol.ALZA nechce nic mít s pračkou kterou jsem zakoupila 16.3.2022 za 7600,- u jejich společnosti.


Produkt

Candy pračka CSTG 48TE/1-S


Požadované řešení

Vyměnit zboží nebo vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2022 13:02, před 3 lety

Uvedená stížnost má stejný skutkový stav jako stížnost ID 57706, avšak protože je označen jiný subjekt (zde prodávající, u předchozí stížnosti servis), stížnost ponecháme otevřenou, aby se k ní společnost mohla vyjádřit.


Ke stížnosti:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Zároveň se spotřebitel může domáhat náhrady škody způsobené vadou věci dle § 2939 a násl. občanského zákoníku. Podnikatel totiž odpovídá za výrobek, který prodává a spotřebitel (dle popisu) jednal v souladu s účelovým určením výrobku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2022 13:06, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek a mrzí mě, že nejste s vyřízením reklamace spokojena.

Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2022 11:10, před 3 lety

Spotřebitelka nás informovala, že stížnost byla vyřešena k její spokojenosti. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.