Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,bylo mi řečeno při sjednávání služeb od vás že mám složit vrátný Depozit 2000 Kč protože jsem v insolvenci,bude mi vrácen po třech zaplacených fakturách, když je žádám tak to nejde. Proč? Kančį Peter.
Internet na doma+ O2 Tv
Vrácení depozitu na můj účet.
|
Tweet |
Jestliže je něco označeno jako "depozit" nebo "záloha", nejedná se ze zákona o propadnou částku - společnost je oprávněna ponechat si část vratné kauce (případně celou) pouze v případě, že k takovému jednání je dán objektivní právní důvod. Spotřebitel má právo na to, aby mu byly oznámeny a prokázány důvody, pro které mu společnost nevrátila část vratné kauce (resp. celou kauci). Pokud tyto důvody nejsou dány, resp. nejsou relevantně podloženy, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení. Úprava bezdůvodného obohacení se nachází v § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel by tak měl požádat společnost o uvedení tohoto právního důvodu (k zadržení/nevrácení zálohy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za vaši zprávu. Vratnou jistotu, tzv. depozit, máme popsán ve Všeobecných podmínkách pro poskytování služeb elektronických komunikací. Zde je, mimo jiné, uvedeno, že není-li sjednáno jinak, jistotu vracíme účastníkovi podle jeho pokynů po skončení smlouvy a splnění všech jeho dluhů vůči nám.
Rádi možnosti navrácení depozitu prověříme. Napište nám, prosím, na email info@o2guru.cz variabilní symbol depozitu, či vyúčtování.
S pozdravem
Jakub Šupol
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.