Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
č. objednávky 5756071590- nákup v hodnote 93.14e. Medzi tovarom,ktorý som si objednala, boli aj dámske tankiny Lilita 478274. Ešte 18.5.22, kedy už bol tovar zabalený a daný na doručenie, mi v upozorňujúcom maili bol predmetný tovar uvedený! Aké bolo moje zdesenie po prevzatí a úhrade balíka, keď si dovolili bez môjho vedomia vymeniť tovar a namiesto tankín tam boli šaty, mnou neobjednané!! KLAMÚ zákazníkov, vymieňajú tovar, v mailoch neuvádzajú pravdu.
tankiny Lilita 478274- namiesto nich šaty, ani neviem číslo a cenu produktu!
zaslanie tovaru mnou objednaného na vlastné náklady, ja im zašlem šaty nazad
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Melichová,
děkujeme za informaci a je nám velice líto, že Vám bylo doručeno nevyhovující zboží. Poprosíme Vás o vrácení zboží do skladu plnění ZIRAFO s.r.o., který je partnerem prodejce pro řešení vrácení zboží. Zboží zašlete na adresu:
ZIRAFO s.r.o.
(číslo objednávky)
Řepná 23
321 00 Plzeň - Litice
Jako adresáta uveďte, prosím, pouze firmu ZIRAFO s.r.o.
K zásilce prosím napište číslo objednávky, jak si přejete reklamaci řešit, a z jakého důvodu zboží vracíte.
Balíček nezasílejte na dobírku. Nejlepší je balíček zaslat doporučeně, budete mít od zásilky doklad.
Reklamace je řešena v zákonné lhůtě do 30 dnů od přijetí požadavku.
Děkujeme Vám.
Hezký den přeje,
Lucka B.
Ďakujem za vyjadrenie.
Zasielam Vám v prílohe šaty,ktoré ste mi poslali namiesto tankín. Požiadam o výmenu tovaru,ale nie na moje náklady! Zašlem Vám šaty nazad, odpočítate mi náklady na dopravu z ceny tovaru a na Vaše náklady mi zašlete mnou objednaný tovar. Je od Vás neskutočne neférové a drzé zaslať tovar,o ktorom neviem číslo produktu a CENU produktu!
Toto je môj návrh a trvám na ňom. Nikdy by ste si nemali dovoliť bez dovolenia objednávateľa zamieňať tovar ako sa Vám zachce! Ja som už faktúru uhradila v plnej výške, vrátane tankín.
Navyše,manipulujete s recenziami.Keď som chcela uverejniť recenziu na túto objednávku, bola mi zamietnutá!
Pozdravujem Dana
Děkujeme stranám za součinnost, stížnost dále přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj v případu reagovat.
Protože zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. V uvedeném případě je vhodným nárokem bez pochyby dodání zboží bez vad (tedy objednané tankiny).
Co se týká nutnosti úhrady poštovného uvádíme, že práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Závěrem uvádíme, že byl schválen návrh novely občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, která řeší problematiku zákaznických recenzí podrobněji než současná úprava. Jako příklad lze uvést, že "...v případě recenzí bude zakázáno zveřejňovat falešné nebo zkreslené recenze a prodejci budou povinni ověřovat, že hodnocení udělili skutečně lidé, kteří si výrobek zakoupili nebo ho užili." (viz tisková zpráva Ministerstva průmyslu a obchodu dostupná zde: https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/-navrh-mpo-ochrani-spotrebitele-pred-nekalymi-obchodnimi-praktikami--266986/).
Vážená paní Melichová,
děkujeme za informaci ohledně zaslání zboží. Pro proplacení podacího lístku nám prosím zašlete na email info@postovnezdarma.cz fotografii podacího lístku z obou stran a částka Vám bude proplacena. Ohledně vyřízení Vás bude informovat reklamační oddělení.
Děkujeme za pochopení.
Hezký den přeje,
Lucka B.
Dobrý deň,
celkom som neporozumela Vášmu vyjadreniu. Mám tomu rozumieť tak, že Vám mám zaslať šaty na adresu,ktorú ste uviedli a vy mi vrátite peniaze za poštovné plus tie šaty? Môžem Vám zaslať aj faktúru, uhradila som tankiny, hodnotu šiat neviem.
Ďakujem Dana
Vážená paní Melichová,
ano, zásilku nám prosím zašlete na danou adresu a bude Vám vrácena částka, kterou jste za produkt uhradila. Za doručení jiného produktu se velice omlouváme, nejspíše došlo k záměně na skladu prodejce. Stačí do balíčku na papír napsat číslo objednávky a bankovní spojení a částka za produkt Vám bude vrácena. Ohledně vyřízení Vás poté bude informovat reklamační oddělení, děkujeme za pochopení.
Hezký den přeje,
Lucka B.
Dobry den. Poprosim konkretne,do koľkych dni od odoslania tovaru mi budu uhradene peniaze za tovar,ktory ste mi zaslali. Ja som fakturu uhradila ihned. Zaslem tovar tam,kde ste uviedli,ale nechcem cakat mesiac na uhradu. Dakujem Melichova
Děkujeme stranám za součinnost, stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla odpovědět na dotaz spotřebitelky.
Vážená paní Melichová,
kolegové na reklamačním oddělení situaci řeší přibližně do 14-ti dnů od přijetí zásilky na náš sklad. Ohledně vyřízení Vás budou informovat emailem, prosíme tedy o strpení, děkujeme.
Hezký den přeje,
Lucka B.
V poriadku,verim,ze do 14 dni mi vratite sumu na moj ucet. Zasielam tovar na uvedenu adresu..
S pozdravom Dana M.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla po vrácení peněz stížnost uzavřít.
Dobry den. Ozvem sa po reakcii skladu,kam zasielam tovar. Zatial dakujem pekne,pozdravujem Dana M.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku a prosíme ji, aby po obdržení vratky stížnost uzavřela. Děkujeme.
Dobrý deň,
šaty zaslané dňa 24.06. na uvedenú adresu,ako zadal zastupca spoločnosti Andelco. Suma za doporučený list je 6.40e.
Čakám na reakciu.
S pozdravom Dana M.
Patrně má spotřebitelka na mysli reakci společnosti. Z tohoto důvodu na ni stížnost přeřazujeme.
Vážená paní Melichová,
děkujeme za informaci. Požadavek na vrácení peněz za produkt byl zadán do systému. Prodejce Vám vrátí peníze v zákonné lhůtě, tedy maximálně do 14 dnů od zadání požadavku. Pro proplacení poštovného nám prosím zašlete fotografii podacího lístku na email info@postovnezdarma.cz, děkujeme.
Hezký den přeje,
Lucka B.
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost stížnost po vrácení peněz uzavřít, případně (nedojde-li k vrácení peněz) na vyjádření společnosti reagovat.
Dobrý deň. Obdržala som na účet sumu 22.86e od firmy ATELI sro. Neviem kto to je. Je to ,prosím, vrátená suma od firmy Andelco? Ďakujem
Pokiaľ je to uhradená suma za neobjednané šaty, chcem Vám veľmi pekne poďakovať za pomoc.
Melichová
Tato stížnost směřuje na společnost Ateli, s.r.o., zástupce společnosti Ateli, s.r.o.pod touto stížností se spotřebitelkou komunikoval, proto považujeme vrácení peněz touto společností za jediné logické vyústění a stížnost bereme za uzavřenou a děkujeme stranám za součinnost a dosažení smíru.