Společnost


GROSSMANN, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57813Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2022, před 3 lety

Eva Suleková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 1.2.2022 jsem obdržela matrace 85x195cm, na základě objednávky přes internet od firmy GROSSMANN, spol. s r.o. Matrace byly stočené. Po rozbalení jsem nechala matrace ležet na podlaze a když jsem usoudila, že matrace je uvolněná, dala jsem ji do rámu postele. Ta se mi tam nevešla, hned jsem psala na firmu, že má rozměr na šířku i na délku kolem 2 cm větší než jsem požadovala. Firma mi odpověděla, že po rozbalení mám nechat jádro ležet 24 hodin na pevném podkladu bez zátěže. na firmu jsem opět volala, 14.3,2022, že matrace je pořad velká a nevejde se do rámu. a zároveň jsem poslala informaci mailem a fotografii matrace, kde je přiložen dřevěný metr, kde je evidentně vidět, že matrace je větší o 2,3 cm. Zároveň jsem žádala firmu, aby přijela věc posoudit na místo. Firma mi odepsala, že je potřeba matrace poslat k nim do Opavy k reklamaci. Matrace jsem 14.4.2022 poslala do Opavy k posouzení. Dne 25.4.2022 mi firma odpověděla, že dle měření techniků, rozměr odpovídá objednávce 85x195. Informovala jsem se u p. Ing. Heleny Prokopové - Asociace čalouníků, kde jsem paní o všem informovala a ptala jsem se jestli toto měření a informace jejich technikem na základě mé reklamace je dostačující. Ta mi sdělila že není platná, že matrace by měla posoudit a změřit akreditovaná zkušebna. vzhledem k tomu, že ložnici mám přes čtyřicet let a za tu dobu jsem matrace do postelí kupovala dvakrát v kamenném obchodě a nikdy nebyl problém, ani mi nebylo řečeno, že mám atypický rozměr. Matrace se do otvoru bez problémů vždy vešly, proto s vyjádřením technika nesouhlasím. K firme po této zkušenosti nemám důvěru a proto pokud se mi matrace nevejde do rámu postele budu žádat vrácení peněz.


Produkt

Matrace LAURA PUR MAXI 85x195


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že k firmě po této zkušenosti nemám důvěru budu chtít vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2022 08:46, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.

Cenu posudku a dalších nákladu lze po prodávajícím oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací podle § 1924 občanského zákoníku

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 11:10, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.