Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V měsíci dubnu byla 4x stržená platba prémiové sms ve výši 1sms=99,- Kč. Daný uživatel nic netuší do doby zaslání vyúčtování operátorem, kde figuruje u těchto sms telefonní číslo 90302099. Uživatel zprávy vědomě neposílá, nejspíše se tak děje přes neurčenu aplikaci.
Prémiové sms
Vrácení částky ve výši 4x 99,- Kč za neoprávněně stržení u nevyžádané služby.
|
Tweet |
Předně spotřebitele upozorňujeme, že společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).
Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.
Ke vzniku smlouvy nemusí být potřeba písemný ani hlasový souhlas. Postačit může i "kliknutí" v případě, že podnikatel spotřebitele prokazatelně poučí o právech a povinnostech plynoucích ze smlouvy (včetně ceny apod.). Smlouva tedy mohla vzniknout, přestože spotřebitel "nic nepodepsal".
V případě, kdy spotřebitel za určitou službu (stejně jako za zboží) zaplatí, má podnikatel povinnost tuto službu dodat. V případě, že by tak neučinil, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení, které by spotřebiteli musel vrátit a to za určitých podmínek i s úroky.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel o službu nemá zájem, doporučujeme ji preventivně vypovědět (tím nedojde k uznání existence smlouvy), případně od smlouvy odstoupit (to ale v podobných případech poskytování služeb často není možné). Výpověď je vhodné zaslat písemně na adresu prodávajícího, neboť má spotřebitel následně v ruce důkaz o vypovězení dané smlouvy. Prvně však musí spotřebitel zjistit, s jakou společností smlouvu údajně uzavřel, v čemž mu ComGate Payments, a.s. může jako zprostředkovatel platby pomoci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.