Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#57835Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 4 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2022, před 3 lety

Ivan Pobořil

Znění stížnosti

Dne 19.3.2022 jsem zakoupil na pobočce AAA AUTO v Ostravě vůz Chevrolet Captiva 2,2 CDTI 4WD 120 KW s nájezdem 119 085 km, rok výroby 12.2011 s první registrací 2.4.2012. Dle pokynů jsem provedl výměnu oleje, všech filtrů a doplnění provozních kapalin, na základě kontroly vozidla mě bylo technikem doporučeno vyměnit pneumatiky z důvodu jejich stáři. to vše bylo provedeno dne 29.4.2022. toho dne jsem vyzvedl vozidlo ze servisu a z objednávkovým listem na výměnu rozvodů která měla být uskutečněna v dalším týdnu 3. - 4.5.2022
Kdy měla být dodána kompletní sada rozvodů. Musel jsem odcestovat a odpoledne na rovném ůseku v rychlosti cca 90 km/hod se ozval rachot a obrovský dým z motorové části, S vozidlem jsem zastavl a inhed vypnul motor. Vozidlo bylo odvezeno asistenční službou do pobočky AAA AUTO v Ostravě kde byl sepsán reklamační protokol do kterého jsem uvedl že vozidlo reklamuji a požaduji opravu. Po urgencich kdy jsem nevěděl kde a v jakém stavu se vozidlo nacházi mě zavolal pracovník reklamačního oddělení že došlo k přeskočení rozvodů a tim poškození motoru a že jsem byl upozorněn v předavacím prokolu v bodě IV a proto reklamaci zamítají. Přímo v reklamační zprávě bylo napsáno že jsem hrubě porušil a nedodržel pokyny výrobce a nedodržel doporučení na zakladní servis po koupi vozidla. Výrobce vozidla uvádí že u tohoto typu motoru se mění rozvody při nájezdu 240 000 km nebo po 10 letech. Reklamačním šimlem aaa auto jsem nebyl vyrozuměn z jakého důvodu došlo k přeskočení rozvodu na rovném úseku v cca 90 km/hod. Po dotazech na autoryzované servisy jsem byl informován že při takové rychlost a na rovném useku se to nemužé stát a že muselo dojit k jiné závadě která vedla k přeskočení rozvodů.Prodejcem jsem nebyl upozorněn na dodržování pokynů výrobcem vozidla a tato skutečnost není ani nikde v předávacím protokolu ani v kupní smlouvě. Dále dle rozhodnutí Nejvyššího soudu lhůta „bez zbytečného odkladu“ přímo neurčuje, v jakém konkrétním časovém okamžiku je třeba povinnost plnit či jinak konat. oprava motoru cca 50 000kč. Vozidlo je mi ted k ničemu. Celkový přístup této společnost je ke svým zákazníkúm arogantní. Dle mého názoru je neuznání reklamace protiprávní nebod jsem neporušil žádný z bodů uváděnych v zamitnuté reklamaci.


Produkt

Chevrolet Captiva 2,2 CDTI 4WD 120KW KL1CG2699BB132265


Požadované řešení

Oprava motoru na náklady společnosti AAA AUTO Aures holdings a.s. nebo vrácení ceny vozu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2022 10:47, před 3 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2022 20:58, před 2 lety

Vážený pane Pobořile,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Vaše věc byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2022 14:51, před 2 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2023 00:46, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.