Společnost


Bombex Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:214
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

41%
59%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#57845Nevyřešená reklamace náhradní baterie k pilce BRENCHIE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2022, před 3 lety

Zdeněk Rothbauer

Znění stížnosti

V lednu 2022 jsem obdržel ruční pilku BRENCHIE včetně náhradní baterie. Zásilka došla v pořádku.

V záruční době jsem reklamoval nefunkční náhradní baterii a žádal o výměnu. Dodavatel obdržel balíček

s vrácenou baterií dne 4.5.2022 a do 24.5.2022 reklamaci nevyřídil, ani se neozval.


Produkt

Náhradní baterie k ruční pilce BRENCHIE


Požadované řešení

Výměna vadné baterie za baterii funkční.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2022 12:20, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.8.2022 10:49, před 2 lety

Dobrý den, omlouváme se za nepříjemnosti, všechny požadavky řešíme pečlivě ve prospěch zákazníka. Prosíme ozvěte se nám na email info@nakupdarek.cz, kde rádi vaší záležitost vyřešíme k vaší spokojenost. :)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.8.2022 10:15, před 2 lety


Zdeněk Rothbauer

Dobrý den.

Společnost pouze předstírá, že reklamaci řeší. Vyplnil a poslal jsem požadovaný formulář. Nabídla mi, zda souhlasím s vrácením peněz. Souhlasil jsem, ale vzápětí mi napsala bez souvislosti s předchozí komunikací, že baterie nemá skladem a vadnou baterii pošle, až ji bude mít. V následující komunikaci opět požadovala zaslání již odeslaného formuláře. Zřejmě úmyslně protahuje čas. Viz příloha- komunikace se společností. To, co předvádí již není pouhé nevyřízení reklamace nebo klamání zákazníka, ale podvod. Trestní oznámení jsem zatím nepodal, ale velmi vážně o tom uvažuji.
Zdeněk Rothbauer

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.8.2022 12:47, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Jak uvádíme v původním vyjádření - podnikatel je povinen vyřídit reklamaci ve 30denní lhůtě (nedohodne-li se se spotřebitelem jinak, k čemuž zde evidentně nedošlo).

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Z výše uvedeného se domníváme, že ve 30denní lhůtě je prodávající povinen vrátit finanční prostředky spotřebiteli. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení a spotřebitel by mohl požadovat i úroky z prodlení (viz níže):
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby spotřebitele mohla informovat o vývoji případu - zejména o tom, kdy mu budou vráceny finanční prostředky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.8.2022 23:33, před 2 lety

Dobrý den, vyřešeno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2022 12:25, před 2 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření a stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.8.2022 08:23, před 2 lety


Zdeněk Rothbauer

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den.
Obdržel jsem poštou novou náhradní baterii. Tím považuji reklamaci za vyřízenou. S ohledem na liknavý přístup společnosti a dlouhou dobu vyřizování reklamace jsem spokojen pouze částečně. Chci poděkovat dTestu, protože bez jeho účasti by společnost reklamaci pravděpodobně nevyřídila. Zdeněk Rothbauer