Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
292DNE 22.8.2014 jsem zakoupil v prodejně LIDL provozovna Uherské Hradiště Horkovzdušnou pistoli. Po kratkém použití pistole přestala fungovat. Dne 8.10.2014 jsem šel pistoli reklamovat na reklamační list jsem uvedl, že žádám vrácení peněz!
Asi po měsíci mě volali z prodejny, že reklamace je vyřízená. Při návštěvě prodejny se mě místo peněz snažili vnutit novou pistoli, což jsem odmítl přijmout, s tím že jíž jednu pistoli mám (potřeboval jsem dodělat rozdělanou práci) a požadoval vrácení peněz nebo možnost výběru jiného zboží ve stejné ceně . Bylo mě řečeno, že to nejde. Ať si stěžuji ! Napsal jsem proto koncem listopadu na adresu společnosti stížnost ve, které jsem situaci popsal. Do dnešního dne jsem nedostal žádnou odpověď a nepřevzatá Horkovzdušná pistole někde leží a nikomu to nevadí.
Horkovzdušná pistole 96232 299 Kč
Požaduji vrácení peněz, tak jak jsem to uvedl na reklamačním listě
|
Tweet |
Ustanovení o prodeji zboží v obchodě obsahuje speciální úpravu, kde jsou uvedeny nároky spotřebitele při nesplněné jakosti při převzetí. Jedná se o ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, které stanoví, že kupující může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Z uvedeného je patrné pořadí nároků spotřebitele, přičemž nárok na odstoupení vzniká v případě, kdy není možné věc vyměnit.
Vážený zákazníku,
jak již vyplývá z vyjádření dTestu, v případě, že lze reklamované zboží vyměnit za nové, postupujeme tímto způsobem. Z naší stany tedy nedošlo k žádnému pochybení.
Je nám líto, že jste neobdržel odpověď na Vaši stížnost. Prosíme Vás, abyste v podobných případech využíval náš zákaznický servis na telefonu 800 115 435, nebo nás kontaktoval prostřednictvím kontaktního formuláře na našich webových stránkách.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Vkládáme komentář spotřebitele, kterým pravděpodobně omylem založil jinou stížnost:
Nesouhlasím s vyjádřením Lidlu, že z jejich strany nedošlo k žádnému pochybení. Při reklamaci" horkovzdušné pistole" jsem
byl uveden v omyl tím , že pracovnice vyřizující reklamaci řekla,
že můžu požadovat vrácení peněz což napsala i na reklamační protokol ( tato možnost je i na reklamačním protokolu předtištěna).
Reklamace byla po měsíci uznána a problém nastal v tom, že místo
peněz mě byla poslána nová horkovzdušná pistole, kterou jsem odmítl
převzít. Jsem již v důchodu a částka 299 Kč není zanedbatelná a
vzhledem k tomu, že jsem si v průběhu reklamace koupil druhou
pistoli nevím k čemu mě bude další pistole.
Pokud společnosti Lidl záleží na spokojenosti zákazníka, může
nabídnout odběr jiného zboží a nikomu žádná škoda nevznikne.
Odvolávat se v tomto případě na vyjádření dTestu o výměně, kde
se mimo jiné píše, že výměna má proběhnout bez zbytečného odkladu !
Můžeme polemizovat o tom jestli je měsíc doba přiměřená nebo ne.
Záleží na tom jestli jsme zákazníci, obchodníci nebo úředníci !
S pozdravem
nespokojený zákazník Zdeněk Čech
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření a připojení vlastního hodnocení.
Spotřebitel již nevyužil možnost reagovat. S ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít.