Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Navštívila jsem prodejnu s úmyslem zakoupit si kufr. Kufr stál asi 1200 Kč. Já platila bankovkou 5000 Kč. Prodavačka začala nadávat, že tohle není možné, v obchodě kde jsou věci za 20 Kč, nemohu platit bankovkou 5000. Já ji řekla že bankovku přijmout musí a prakticky mě nemusí zajímat kde vezme nazpátek. Moje útrata není tak malá, takže to nebylo z morálního hlediska nevhodné. Paní prodavačka/ vedoucí/, zjevně si jistá svou nedotknutelností mě začala urážet, ať si nastuduji zákon, že ona to vůbec nemusí vzít. To co následovalo potom z úst prodavačky, nelze ani publikovat. Vím že nejsem první, kdo si na tuto paní stěžoval. Zřejmě už asi neplatí rčení, náš zákazník, náš pán. Kufr jsem si koupila nakonec jinde. Tuto prodejnu už určitě nenavštívím.
Kufr, přibližná cena 1200
Myslím, že takový lidi nemají v této oblasti vůbec pracovat a už vůbec ne ve vedoucí funkci. Paní by potřebovala kurz chování
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Prodávající je povinen přijmout tuzemské bankovky. Zákon však neomezuje prodávající v situacích, kdy je placeno vyšší bankovkou a prodávající poté nemá na vrácení. Takové odmítnutí není nijak sankcionováno.
Zákon o oběhu bankovek a mincí (č. 136/2011 Sb.) sice stanoví povinnost každému přijímat tuzemské peníze, ale nemůžeme z toho vyvodit, že prodejce musí být vždy schopen v rámci zaplacení zboží vrátit hotovost na bankovku jakékoliv nominální hodnoty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.