Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
18.6 2020 jsme v prodejně Hecht ve Frýdku Místku zakoupil křovinořez Hecht 163 Profi.
u koupi jsem si ještě prodloužil záruku na 3 roky.
První reklamace proběhla 16.3 se závadou kdy při vysokých otáčkách vyskakuje ze zapalovací svíčky fajka,
Záruka byla uznána v předávacím protokolu je zapsáno ( špatný výlisek svíčky, provedena oprava krytky svíčky)
Závada se však projevovala i po opravě proto jsem opět odvezl křovinořez na druhou opravu, ta mi však byla zamítnuta s odůvodněním že jsem ořízl krytku svíčky a tím mechanicky poškodil součást křovinořezu.
Z prvotního záznamu servisního technika plyne že se v křovinořezu nacházel špatný výlisek krytu svíčky již od výroby a že byl opraven, z čehož plyne že jej mechanik upravil oříznutím.
S neuznáním záruční opravy nesouhlasím, prosím o vaše stanovisko k mé stížnosti.
Předem děkuji
Gřes Ivo
Hecht 163 Profi
Žádám opravu závady na záruku.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT a je nám líto, že s ním nejste spokojen. Mrzí nás vzniklá situace, kterou popisujete ve Vaší stížnosti. Zřejmě se ale jedná o nedorozumění. V rámci záruky byl kryt svíčky vyměněn tak, jak je mimo jiné uvedeno ve vyjádření servisního technika k Vaší druhé servisní zakázce. S pozdravem, zákaznický servis, HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.