Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57878Zadržování peněz ve formě kreditu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 29 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.05.2022, před 3 lety

Martina Korduliaková

Znění stížnosti

Dobrý den,

Včera 24.5. jsem koupila u Kiwi.com letenky na cestu Vídeň-Oslo-Tromso. Byla mi stržena nemalá částka (v řádech desítek tisíc Kč). Po té jsem obdržela informaci, že rezervace se zpracovává. O 12 h později mi přišla zpráva, že rezervaci nebylo možné uskutečnit a peníze mi byly navráceny ve formě kreditu.
Dnes jsem kontaktovala zákaznické centrum se žádostí zaslání peněz zpět na můj bankovní účet. Bylo mi odpovězeno, že peníze z kreditu nelze vybrat.
Toto považuji za naprosto nepřípustné jednání. Pokud nikdy nebyla rezervace provedena, nevidím žádný důvod, proč by Kiwi.com mělo zadržovat mé peníze ve formě kreditu.


Produkt

Neuskutečněná rezervace letenek


Požadované řešení

Vrácení peněz na bankovní účet (namísto kreditu u Kiwi.com)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2022 12:52, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Upozorňujeme, že pokud spotřebitel zaplatil cenu letenky v penězích, je společnost povinna vrátit mu tyto finanční prostředky v penězích. Pokud společnost nabídne spotřebiteli voucher, není jeho povinností jej přijmout. Společnost tak může cenu letenky vrátil ve formě kreditu, jen s výslovným souhlasem spotřebitele.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 12:02, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.