Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupení sekačky dne 18. 9. 2021 se zárukou 12 měsíců. Sekačka byla 3x reklamovaná s rozdílnou závadou, ale se stejným problémem - nejde nastartovat hned po sekání. Opakovaně jsme žádali o odstoupení od kupní smlouvy, které nám nebylo umožněno. Závady byly údajně odstraněny, ale pokaždé stejný problém, po sekání nejde sekačka nastartovat. Pokaždé jsme informovali, že sekačku nechceme opravovat a chceme odstoupit od smlouvy a sekačku vrátit. Sekačku vždy opraví a vrátí, aniž bychom s tím souhlasili. Na call centru nás informovali, že odstoupení je možné, ale servis mluví jinak. Sekačku jsme při poslední reklamaci nepřijmuli zpět, stále je na skladě Mountfieldu.
Vyjádření od společnosti Mountfield:
Vážený pane Pospíšile,
v návaznosti na Vaši žádost o odstoupení od kupní smlouvy, se kterou jste se obrátil na pracovníky servisu Mountfield Praha – Černý Most v rámci reklamace č. SZT11008-22-001211, jsem se s celým případem seznámil a sděluji Vám následující.
Přestože jste s Vaší sekačkou Patriot LM 46 SP navštívil náš servis celkem třikrát, nebylo to pokaždé se stejnou závadou. Zatímco při první reklamaci bylo zjištěno, že příčinou potíží byly nečistoty v palivové soustavě, které bylo třeba odstranit, při druhé reklamaci to byly zanesené kontakty zapalovací svíčky. Nejednalo se o žádné vady materiálové ani výrobní povahy. Zapalovací svíčka jako taková také v té době ještě pracovala správně.
Poslední reklamace ze dne 3.5.2022 byla uznaná jako oprávněná – příčinou potíží byla závada na zapalovací svíčce, která se vyskytla v době trvání odpovědnosti za vady. Z toho důvodu byla Vaše sekačka bezplatně opravena. Pravidelná kontrola a výměna zapalovací svíčky podle potřeby – to jsou v podstatě úkony běžné údržby, které jsou také popsané v návodu k použití motoru Vaší sekačky, pokud se však na svíčce vyskytne závada, pak je vhodné tento díl bezplatně vyměnit v rámci záruky.
Požadavek na odstoupení od kupní smlouvy v tomto případě tedy není oprávněný, protože nebyl naplněn princip opakovanosti vad, ani se na stroji nevyskytla žádná vada neodstranitelná.
Pane Pospíšile, jsem si jist, že mé vysvětlení k Vašemu požadavku přijmete s pochopením. Ne každá návštěva servisu je uznanou reklamací a drobná závada na zapalovací svíčce není závadou, která by měla vést k odstoupení od kupní smlouvy.
Vaše sekačka je po odstranění drobné závady plně funkční a stroj si prosím vyzvedněte ze servisu Mountfield Praha – Černý Most, kde je pro Vás připraven.
S pozdravem
Lukáš Leitner
S tímto vyjádřením pochopitelně nesouhlasíme.
Sekačka Patriot LM 46 SP ES
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.