Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Važení,
ráda bych se na Vás obrátila s prosbou o pomoc při řešení problémů s realizací finské sauny Inge, kdy jsme na příbramské pobočce Mountfiled zaplatili zálohu na saunu skladem s tím, že realizace proběhne do 30.10.2021. Na oznámení stavební připravenosti v září 2021 jsme pouze dostali informaci, že naši saunu omylem prodali a naskladnění bude neznámo kdy. K instalaci došlo 22.12.2021 s příslibem kompenzace za zdržení ve formě poukazů (potvrzeno e-mailem). Původně jsme žádali o slevu ze zakázky, přesvědčili nás, abychom přistoupili na kompenzaci ve formě poukázek na další nákup. Saunu jsme doplatili v plné výši a od té doby (6 měsíců) dostáváme jen plané sliby a nic se neděje. Vedoucí příbramské pobočky M. H. přestal komunikovat. (telefonujeme, píšeme upomínky na centrální e-mail i do příbramské pobočky, aktuálně bez odezvy)
Děkuji
finská sauna Inge + instalace
Žádáme o dodržení slibu, tedy poukázek v hodnotě 10 000 Kč (necelých 10% ze zakázky) a efektivnější komunikaci.
|
Tweet |
Jestliže prodávající kompenzaci slíbil, je svým slibem zavázán a je tak povinen ji dodržet. Jestliže tak neučiní dobrovolně, je vhodné jej k plnění vyzvat. Vzhledem k tomu, že již nereaguje, může spotřebitel zvážit podání předžalobní výzvy.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že byl vůči ní podniknut "vstřícný krok", se kterým je spokojena. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.