Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 8.5.2022 jsem objednala na www.modivo.cz a zaplatila kartou - objednávka č. CZM000255684.
Dne 9.5.2022 jsem obdržela e-mail se sdělením, že zboží bylo odesláno a zásilku mám očekávat do 2 pracovních dnů. Zaslané sledovací číslo však neexistovalo.
Kontaktovala jsem mnohokrát e-shop, kde jsou mi opakovaně sdělovány jiné informace, na maily nereagují, případně s velkým zpožděním. Od 23.5.2022 je opakovaně vyzývám k vrácení platby, neboť zboží nebylo ani přes opakované urgence dosud dodáno.
Přečetla jsem si recenze (bohužel pozdě), kde je jinými poškozenými popisováno přesně to samé, pokud zaplatíte předem kartou, zboží neuvidíte. U objednávek na dobírku pravděpodobně ano.
Dosud mi nikdo nevysvětlil, co se se zbožím stalo. Dle sdělení České pošty jim nikdy zboží nebylo předáno do přepravy. Mám tedy oprávněný dojem, že zboží nikdy nebylo ani odesláno.
Žádala jsem tedy, ať odešlou znovu, ale to prý nelze. Nechápu proč. Pak je tedy potřeba vrátit peníze za zaplacené zboží, ale k tomu se vůbec nemají.
Co požaduji? Vrácení peněz za zaplacenou objednávku.
Děkuji, N.Zemanová.
objednávka č. CZM000255684 - dámská mikina Guess - cena 1393 Kč.
Požaduji vrácení peněz za zaplacené a nedodané zboží - objednávka č. CZM000255684.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Polska, doporučujeme spotřebitelovi, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.