Společnost


Top Rise s.r.o.

Počet nahlášených stížností:216
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57908bezmoc - BONKY.CZ

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 28 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2022, před 3 lety

Gabriela Kallová

Znění stížnosti

Dobrý den. Bonky.cz - podvodný web, který se tváří, že prodává zboží, ale nic neprodává, jen si nechá za zboží zaplatit, a pak čekáte a čekáte a čekáte... a žádné zákony neplatí. Můžete alespoň zafungovat v tom, že ten web zablokujete? ČOI také nic nečiní a podvedených lidí přibývá.
https://www.modio.cz/recenze/bonky

Bohužel, jsem také v této skupině lidí.


Produkt

objenala jsem si MP4


Požadované řešení

Firma má připravené odpovědi, ve kterých vám posílají různé lhůty dodání a oid. Pak vám tvrdí že už vám to poslali, ale je to u přepravce. Když jim napíšete, že u přepravce nic není, tak zase píšou, že mají až 365 dní na doručení zboží a pod.
Prosím, zablokujte tento web a nebo to dejte do televize...

Je to hrozná bezmoc. A tunel na peníze.

Kallová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2022 14:00, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost Top Rise s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

V případě, že spotřebitel odstoupí od smlouvy z důvody podstatného porušení smlouvy ze strany prodejce, má prodejce povinnost vrátit veškeré peněžní prostředky nejdéle do 14 dní ode dne odstoupení od smlouvy. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Nakonec je třeba upozornit, že dTest je soukromým subjektem, a tak nemá pravomoc zrušit společnost nebo zablokovat její web. S těmito podněty je třeba se obrátit na Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 12:26, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.