Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Chtěl bych Vás informovat o nekorektním jednání jedné firmy jejichž zboží jsem objednal začátkem listopadu a které mi bylo okolo 10. 11. 2014 poštou doručeno. Ta nekorektní firma má na netu e-shop pod označením Alfita invest s.r.o. Odkaz na jejich e-shop je: http://www.alfita.cz .(Zboží bylo obědnáno přez portál Amplion.cz - ale Ti s tím nemají asi co dočinění). Šlo o "paměťovku" (paměťovou kartu).
Záhy sem zjistil, že zboží je nefunkční. Teprve tehdy jsem po důkladnějším hledání zjistil kdo vlastně zboží prodává, u koho reklamovat a kam zboží k reklamaci odeslat. Firmě jsem poslal oznámení mailem a asi během týdne jsem jim zboží odeslal na určenou adresu. Vše jsem udělal podle rad z jejich stránek (mají tam cca pětistránkový formulář k jehož vyplnění reklamující nabádají). Ve výběru způsobu reklamace jsem zatrhnul 2 možnosti - buď zaslání alternativního produktu (paměťové medium) a nebo vrácení peněz. Vzhledem k tomu, že sem zaplatil poštovné a dobírku a produkt jsem potřeboval k archivaci fotek, chtěl jsem raději zboží, než vrácení peněz (také v součastné době nemám žádný účet), o čemž jsem je také už při reklamaci informoval. Vše vypadalo v pořádku než mne firma kontaktovala s dotazem jaké chci náhradní plnění. Vysvětlil jsem jim že bych raději náhradní produkt než peníze. Dokonce jsem si v jejich nabídce našel alternativní zboží - bylo o 50 Kč levnější než původní produkt (připravil bych se tak o 50 Kč), ale nechtěl jsem bazírovat na detailech. Jaké bylo mé překvapení, když mi přišla odpověď ve smyslu, že zboží má mnohem větší cenu - že bych jim za ně musel doplácet a taky si zaplatit nové poštovné. Od kdy za reklamaci platí poštovné zákazník? Pak jsme si vyměnily ještě pár mailů - kde já už i kopíroval odkazy na jejich vlastních stránky s vybraným produktem (a uvedenou cenou), protože jsem měl stále dojem, že nechápou co přesně chci. Po nějakých cca 14 dnech mi došla trpělivost (už bylo po zákonné měsíční lhůtě k vyyřízení reklamace) a vyzval jsem je aby mi vrátily peníze. Opět se zdálo, že mi rozumějí a že své peníze brzo uvidím. Už dávno z mé mailové korespondence věděli, že v součastné době nemám účet. Přesto mi napsali, že nemají mé číslo účtu - odkázal jsem je na naší předchozí mailovou komunikaci - kde zjistí že účet v součastnosti nemám. Odpověděli, že si tedy částku za zaslání složenky strhnou z vracené částky. Sice mám pochybnosti, zda na to mají právo (mě taky asi nikdo nenahradí poštovné za odeslání vadnéhoo zboží zpět na jejich adresu), ale mávnul jsem nad tím rukou (řekl jsem si, že je lepší přijít cca o 30 Kč než o cca 490 Kč). Přesto složenka do konce roku nedorazila. Nechtěl jsem hned po Novém roce začí prudit - říkal jsem si, že se to třeba někde "zatoulalo" během vánoc. Když se nic nedělo, napsal jsem další mail. Od té doby mi odpovídají už jen občas a střídají úplně zmatečné odpovědi - že mi peníze už byli zaslány na můj účet (když účet nemám??) a nebo zas, že jsem jim dal špatné číslo účtu (když ho nemám??) a že se jim peníze vrátily.
Je neuvěřitelné, co je ta "firma" schopná udělat, aby nemusela vrátit necelých pětset korun které mi dluží. Tím, že se "schovávají" za ten Amplion, napálí spousta lidí, protože ta firma je dle stížností na netu pěkně "profláknutá" a bez takového "krytí" by dlouho nefungovala. Děkuji Vám za Váš čas. Jinak mám uloženou veškerou mailovou korespondenci s touto "firmou" a v případě zájmu Vám vše rád zašlu (jen upozorňuji, že těch mailů je hodně). Proto jsem raději volil vlastní mail s popisem vzniklé situace. Přeji pěkný den a těším se na odpověď. Bohumír Hošek
Donutit je, aby mi vrátili mé neoprávněně zadržované peníze
|
Tweet |
Podle občanského zákoníku existují v případě vady zboží následující možnosti, jak situaci řešit. Jedná se o nárok na odstranění vady zboží, přiměřenou slevu z kupní ceny nebo na odstoupení od smlouvy. Dále pak zákon rozlišuje, za jakých podmínek může spotřebitel konkrétní nárok uplatnit. Právo na výměnu věci je v občanském zákoníku vyjádřeno jako právo na dodání nové věci bez vad. Z tohoto znění je zřejmé, že zákon má na mysli dodání stejné věci jako té, která je specifikovaná v uzavřené kupní smlouvě. Odlišné řešení reklamace je možné pouze pokud s tím obě strany souhlasí.
Nicméně v tomto případě uplynula lhůta pro vyřízení reklamace a smluvní strany se dohodly na vrácení peněz. Z ustanovení § 1908 občanského zákoníku vyplývá, že dlužník plní dluh na svůj náklad a nebezpečí řádně a včas. Místem plnění je dle § 1955 občanského zákoníku místo bydliště věřitele. Je-li reklamace oprávněná, spotřebitel má v souladu s § 1924 občanského zákoníku též právo na uhrádu nákladů, které mu v souvislosti s uplatněním reklamace vnikly (v tomto případě tedy poštovného).
Hodnocení: