Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupili jsme šaty pro družičku a zaplatili celou částku 1450,- předem dne 4.4.2022. Dnes je 26.5 a šaty nemáme.
Před zaplacením celé částky jsem si psala s P. Janečkovou, která mi napsala že šaty mohu mít ušité do 2-3 týdnu. Ptala jsem se na to proto, jelikož v obchodních podmínkách mají dodání šatů na míru za asi 60dní(běžná doba dodání) mimo objednání v datech leden, únor, březen a poslední týden duben, kde se doba prodlužuje na dvojnásobek. (To se nás netýká jelikož jsme objednali a zaplatili 4.4 tedy první týden v dubnu.)
Kdyby byla totiž doba dodání 60dnu tak se to na naší svatbu nestihne. Proto jsem chtěla vědět kdy šaty doručí a na základě e-mailu paní Janečkové, že šaty budou, můžou být hotové i do 2-3týdnu, jsem objednala a ihned zaplatila. Kdyby mi paní Janečková napsala rovnou že to bude 60dní šaty bych neobjednala a nezaplatia. Myslím si, že je to klamání spotřebitele.
Chtěla jsem stornovat objednávku 27.4 odstoupením od kupní smlouvy, to lze, ale s 80% poplatkem z ceny zboží. Což se mi zdá jako nesmysl. Je to možné si určovat jako by ,,poplatky” a ještě 80% ceny zboží. Chápala bych 20% když je zboží na míru.
(Ale v této době 27.4 šaty ještě nebyli ani nastříhany)
http://www.dreamhaus.cz/Saticky-pro-druzicku-vel-2-14-let-VICE-BAREV-d1531.htm
Dodání zboží do 30.6 nebo vracení částky za zboží 1390,- -20% z ceny šatů.
|
Tweet |
Obecně u kupních smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku platí, že má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Výše uvedené nicméně neplatí pro zboží upravené na míru, o které se v tomto případě pravděpodobně jedná podle § 1837 písm. d) občanského zákoníku.
Spotřebitel má ale i u takového zboží možnost reklamace zboží, které neodpovídá objednávce. "Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Ale vzhledem k tomu, že spotřebitel požadoval doručení zboží do určitého data, považujeme závazek za fixní. Tento institut je upravený v § 1980 občanského zákoníku a úprava stanovuje, že závazek zaniká prodlením dlužníka. Strany poté mají povinnost vrátit si, co plnily.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.