Společnost


Booking.com (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#57915Nevrácení peněz za nezdařenou rezervaci pobytu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 28 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2022, před 3 lety

Martina Horváthová

Znění stížnosti

Rezervovala jsem pobyt na Booking.com s okamžitou úhradou, jelikož pobyt jsem měla realizovat za cca tři dny. Při přesměrování na platební transakci mi byla stržena částka pobytu a hned poté mě informovali, že rezervace se nezdařila a peníze mi budou neprodleně vráceny. Okamžitě jsem volala na hotel, kde jsem chtěla rezervaci, abych se přesvědčila, že ji tam nemají. Opravdu neměli, tak jsem volala na Booking, abych zjistila, co to je to okamžité vrácení peněz. Řekli mi, že do 15 dnů, tak jsem se divila, proč chtějí mě peníze tak dlouho držet, protože jsem je nutně potřebovala na pobyt, který jsem si nakonec zarezervovala ve stejném hotelu sama a ještě levněji

Po 15 dnech jsem opět urgovala své peníze, telefonicky i mailem. Musela jsem doložit kopii výpisu o proběhlé platbě a bylo mi přislíbeno, že vše se řeší. Po měsíci jsem opět volala, měli tam vyjádření z finančního oddělení, že mám počkat další 15 dnů, ve kterých mi platba dorazí. Nedorazila. Dnes je to přes dva měsíce a na Booking lince mi řekli, že se vše vyřizuje, ale že finanční oddělení má tolik předchozích stížností k vyřízení, že to ještě potrvá. Dodnes nemám peníze.


Produkt

Pobyt na Booking


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2022 12:14, před 3 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.

Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.

Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2022 12:33, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.