Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
V minulosti jsme byli klienti společnosti Zelená elektřina, s.r.o.. Tato společnost však potichu zanikla v polovině prosince 2022, ale vzhledem k tomu, že to byl zánik plánovaný, tak jsme o tom jako klienti nedostali žádnou informaci. Až v průběhu měsíce ledna 2022 nás informovala společnost Elgas Energy, s.r.o. o tom, že jsme jejími klienti s tím, že platí stávající obchodní podmínky.
Nicméně dle mého názoru byl uvedený postup v rozporu s Energetickým zákonem a my jsme tedy byli poškozeni na právech zakotvených v uvedeném zákonu (tedy 458/2000 Sb.).
Snažili jsem se nápravu zjednat nejprve na e-mailu společnosti Elgas Energy. To bylo 31.01.2022. Ze strany společnosti žádná reakce.
Proto jsme se pro jistotu obrátili na společnost doporučeným dopisem na její korespondenční adresu dne 08.02.2022 (dopis doručen 10.02.2022). Do dnešního dne však ze strany společnosti nepřišla žádná reakce.
Vzhledem k tomu, že majitelem společnosti (resp. jejím jednatelem) je shodná osoba, jako byla ve společnosti Zelená elektřina, s.r.o., tak máme za to, že zánik společnosti byl pouze taktický krok ze strany jednatelky DANY VOTÝPKOVÉ, která byla jedinou jednatelkou společnosti Zelená elektřina, s.r.o., a v současnosti je též jedinou jednatelkou společnosti Elgas Energy, s.r.o, protože společnost Zelená elektřina byla Energetickým úřadem pokutována.
Odběr elektrické energie
Dodržení postupu dle zákona č. 458/2000 Sb. zejména dle § 11a odst. 2 z. č. 458/2000 Sb., tedy, že spotřebitel musí být prokazatelně a adresně obeznámen o změně smluvních podmínek (v tomto případě změna dodavatele, změna ceny dodávané energie, atp.)
|
Tweet |
V případě, že dojde k přeměně společnosti, k jejímu sloučení, nebo změně formy, je společnost povinna dle § 33 zákona č. 125/2008 Sb., o přeměnách obchodních společností a družstev, zveřejnit projekt přeměny společnosti uložením sbírky listin do obchodního rejstříku nebo zveřejněním oznámení o uložení projektu do sbírky listin.
Výše zmíněné není nutné, pokud subjekt uveřejní projekt přeměny na svých webových stránkách, pokud je přístup k těmto stránkám volně dostupný a lze projekt jednoduchým způsobem dohledat a to po dobu alespoň jednoho měsíce přede dnem, kdy má být přeměna schválena, až do doby 1 měsíce po jejím schválení nebo neschválení. Za zveřejnění informací o projektu a dalších s tím souvisejících informací jsou zodpovědné osoby, které jsou statutárním orgánem společnosti.
Právní nástupce (nástupnická společnost) přebírá po svém předchůdci veškerá práva a povinnosti. Právní nástupce má tedy povinnost plnit dohodnuté smluvní plnění (dodání energie), která uzavřel předchůdce, a spotřebitel má naopak povinnost plnit právnímu nástupci (úhrada ceny za energie).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.