Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Koupila jsem minulý týden v AAA v Liberci vozidlo a bylo mi tvrzeno že je nové,že si ho nemohu vyzkoušet vzhledem k tomu jaká je cena atd...smlouva mi byla nabídnuta elektronicky a jen místo podpisu....když jsem si papíry přečetla doma,tak jsem zjistila,že tam jsou bohužel jiné informace než mi byly sděleny...auto použité,odskousene atd. .měla jsem s sebou dceru a byla svědek celé události a falešných informací...navíc informace,že lokátor zdarma a ve smlouvě naúčtováno 30 000,-..to samé úvěr..za sprostredkovani účtováno téměř 9000,-neuveritelne...Byla bych velmi ráda kdyby se našlo nějaké vstřícné vyřešení celé situace,protože jinak budu nucena jít na to právní cestou...jsem samozivitelka a bohužel tento přístup společnosti AAA mi nepřijde adekvátní a férový.
Škoda Karog 2022
Věřím,že se společnost zachová slušně a začne situaci projednávat a řešit... řešení by mělo být uspokojive pro obě strany, proto bych ráda finanční kompenzaci ,nebo garanci záruky a prodloužení...
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou snížený splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla, odzkoušení vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy.
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Zárubová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně doplnění požadovaných údajů. Pokud již stížnost byla vyřešena, žádáme o její uzavření.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: