Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na faktuře o2 se nám na jednom z telefonních čísel začala objevovat platba za služby třetích stran. Žádné služby jsme neobjednali, telefon je nastaven na běžné užívání - např. u her co jsou standardně v telefonu jsou veškerá data i wifi zablokována. Telefon užívá senior 70+, který se v hraní her opravdu nevyžívá. Internet používá minimálně, je pro něj pohodlnější pevný počítač.
V březnu bylo účtováno 623,-Kč a v dubnu 835,-Kč, celkem 1458,-Kč za nevyžádané, neobjednané a nečerpané služby "mobile-maestro".
Platby za internet jsou již na telefonním čísle zablokované a operátorka o2 mě ujistila, že žádné další neproběhnou.
Nevyžádaná neobjednaná služba. Co mělo být obsahem a za co jsme platili, vůbec netušíme.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen hradit jen zboží a služby, které si prokazatelně objednal. Jestliže tak neučinil, neměl by mít povinnost platit. Důkazní břemeno ohledně objednání nese společnost - ta musí prokázat, že k objednávce došlo a zároveň také to, že nějakým způsobem plnila (vykonávala to, za co jí spotřebitel platil).
Často platí, že při zablokování plateb dojde ke zrušení služby, avšak doporučujeme kontaktovat také přímo společnost, protože by mohlo dojít k situaci, kdy bude spotřebiteli narůstat dlužná částka.
Vzhledem k tomu, že se jedná pravděpodobně o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/co-je-to-plat-mobilem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.